توزیع پرتقال شب عید امروز آغاز شد

بصیرنیوز، رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار با اشاره به آغاز توزیع پرتقال داخلی ذخیره سازی شده برای شب عید برای تنظیم بازار گفت: این محصول با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی در میادین مرکزی میوه و تره‌بار ، ۱۰۰ غرفه میادین میوه و ۱۵۰ مغازه توزیع می‌شود.

حسن صابری در خصوص افزایش قیمت مرکبات در بازار مصرف گفت: با توجه به کاهش کیفیت پرتقال شمال کشور ناشی از کاهش دما در مناطق شمالی کشور و یخ‌زدگی مرکبات در سالجاری تقاضا برای پرتقال جنوب افزایش یافته است اما با توجه به اینکه حجم تولید این محصول در مقایسه با تولیدات شهرهای شمالی کشور کمتر است نرخ آن در بازار افزایش یافته است.

وی افزود: براین اساس وزارت جهاد کشاورزی با اتخاذ سیاستی درست پرتقال ذخیره شده برای شب عید را هم اکنون در بازار شروع به توزیع کرده است به طوری که اولین محموله‌های آن امروز در میادین مرکزی میوه و تره‌بار تخلیه شد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار گفت: پرتقال ذخیره سازی شده برای شب عید از نوع پرتقال تامسون شمال بوده که در۱۰۰ غرفه‌ میادین شهرداری و ۱۵۰ مغازه در سطح شهر  تهران توزیع می‌شود همچنین این میوه‌ها به میادین مرکزی میوه و تره‌بار برای توزیع در سطح شهر نیز آورده می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ا ینکه این میوه‌ها به تازگی به میادین مرکزی میوه و تره‌بار آمده، هنوز نرخ‌گذاری نشده است اما نرخ پائین و کیفیتی به مراتب بالاتر از پرتقال‌های توزیع شده در بازار مصرف دارد و باید اذعان داشت که آبدارتر هستند و خشکی پرتقال‌هایی که در گذشته در بازار توزیع شده در آنها مشاهده نمی‌شود.

صابری یادآور شد: برای تامین پرتقال ایام پایانی سال نیز وزارت جهاد کشاورزی مقرر کرده است که پرتقال وارداتی مصری را به نرخ مصوب توزیع کند و برای این ایام مشکلی برای تهیه بازار مصرف نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا