گزارش اولین نشست مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

رحیمیان: معیشت مردم دغدغه نیروهای انقلاب/موحدی: انتخاب از پائین به بالا امتیاز این مجمع/دستجردی: شرایط امروز نیازمند تغییر است/قرائت متن سوگندنامه

بصیر، نخستین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» دقایقی پیش در مجتمع شهر آفتاب با حضور بیش از سه هزار نفر از اعضای این جبهه از سراسر کشور آغاز شد.

 

 

در این مراسم اعضای هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، دبیران کمیته‌ها و اقشار این جبهه و برخی دیگر از چهره‌ها و فعالان سیاسی جریان انقلاب حضور دارند.

تاکنون افرادی چون محمدرضا باهنر، آیت‌الله موحدی‌کرمانی، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، مهدی چمران، محمدنبی حبیبی، مهدی محمدی، مرضیه وحیددستجری، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، رضا روستاآزاد، عباس سلیمی نمین، مهدی فضایلی، محمد مهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فداییان اسلام، زهره الهیان، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس، محمدحسین قدیری ابیانه و دیگر اعضای این جبهه در مراسم حضور دارند.

 

این مجمع ملی در نشست امروز دو دستور ویژه خواهد داشت؛ در افتتاحیه این مراسم تصویب مرامنامه و اساسنامه جبهه و انتخاب ۳۱ نفر اعضای شورای مرکزی در دستور کار قرار دارد.

در نوبت عصر این مجمع نیز هیئت‌رئیسه منتخب اعضای شورای مرکزی جلسه مجمع ملی جبهه مردمی را اداره و نسبت به اجرای بخش دوم انتخاب ۱۰ نامزد برتر ریاست‌جمهوری توسط اکثریت اعضای مجمع عمومی اقدام خواهند کرد.

 

این کاندیداهای معرفی شده و کسانی که خود اعلام کاندیداتوری کرده‌اند، حدود ۵۰ نفر هستند که به رای همه اعضای مجمع عمومی گذاشته خواهند شد تا ۱۰ نامزد برتر مشخص شود.

 

نخستین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دقایقی پیش در مجتمع شهر آفتاب با حضور بیش از سه هزار نفر از اعضای این جبهه آغاز شد.

 

** فرآیند شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در دی ماه سال جاری به‌ منظور تقویت وحدت جبهه انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کرد.

این جبهه در جهت اعلام مواضع خود تا به امروز توانسته با اقشار مختلف از جمله بانوان، جوانان، ورزشکاران، فعالان رسانه‌ای، روحانیت و سایر اقشار نشست‌های تخصصی برگزار کرده و نسبت به انتخاب افراد توانمند برای ورود به عرصه‌های مدیریتی اقدامات و نقش‌آفرینی‌هایی را انجام داده است.

نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از صبح امروز ۵ اسفندماه در جوار حرم مطهر امام‌خمینی(ره) واقع در شهر آفتاب تهران آغاز شده است.

 

** حجت‌الاسلام رحیمیان: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» نمی‌خواهد پدرانه برای احزاب و گروه‌ها نقش ایفا کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز در نخستین مجمع ملی این جبهه مردمی که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، گفت: برگزاری اولین مجمع این جبهه در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و بزرگ‌ترین مجموعه شهدای جهان که ۳۳ هزار شهید در بهشت زهرا مدفون هستند، امری مبارک است.

وی تصریح کرد: آنچه موجب حضور نیروهای انقلاب با این جبهه شده، به دلیل دو مسئله است که باعث شده انگیزه‌ای شود تا هزاران هزار نفر در سراسر ایران با اشتیاق به این جبهه بپیوندند.

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دغدغه‌ها باعث شده تا در شرایط فعلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب شکل بگیرد، گفت: نگرانی اول دلبستگی و امید به دشمن، نگرانی از عدم توجه به عدم تمرکز بر معیشت مردم، گرفتاری اقتصادی مردم و اشتغال و امثال این گرفتاری‌ها در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: در حالی که نظام اسلامی در درجه اول هدف و فلسفه وجودیش خدمت به مردم و رفع کاستی‌های مردم است.

وی دغدغه دوم برای شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب را بر زمین ماندن مطالبات رهبری دانست و عنوان کرد: آنجا که رهبر معظم انقلاب اظهار نگرانی و مطالبه کردند، کارها بر زمین مانده که نمونه‌های آن اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، مشکلات فضای مجازی و ده‌ها مطالبه دیگر رهبر معظم انقلاب همچنان بر زمین مانده است.

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: نگرانی‌هایی از یکسو درباره جابجایی ارزش‌ها با ضدارزش‌ها و از سوی دیگر اعتقاد بر اینکه تنها راه درمان این دردها، مسئله وحدت و همدلی و همسویی مجموعه نیروهای انقلاب است، دلیل شکل‌گیری این جبهه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: دردمندان و دغدغه‌مندان و همه مومنانی که نگران آینده کشور و انقلاب هستند به این نتیجه رسیدند که باید دور هم و گرد یک جبهه جمع شوند و متحد شوند و به حل و فصل مسائل بپردازند.

وی با بیان اینکه این جبهه یک حزب جدید نیست، گفت: این جبهه به این دلیل حزب جدید نیست که خدای نکرده مشکلات و انشقاقی بر انشقاق‌های دیگر نیفزاید، بلکه این جبهه یک حلقه وصل، محل اتصال و پیوند بین همه نیروهای انقلاب است.

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: این جبهه نقش پدری ندارد، بلکه برادرانه به دنبال حل دغدغه‌های موجود است.

وی تصریح کرد: این جبهه سعی دارد احزاب، جناح‌ها و اقوام را حول محور انقلاب، خط امام، پیروی از مقام ولایت و رهبری منسجم کند تا در راه رضای خدا و برای رفع مشکلات قدم برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: تاسیس جبهه یک کار جدیدی بود که تاکنون شکل نگرفته بود و امیدواریم این راه برای همیشه در جامعه استمرار یابد.

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ و انتخابات شهر و روستا، گفت: هر چند این انتخابات پیش رو ایستگاه اول این جبهه است، اما اصل حرکت، انسجام نیروهای انقلاب زیر چتر مقام ولایت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: این راه، راهی است که برای عبور از مشکلات آن باید وحدت ایجاد شود و آنچه در این ایستگاه باید مورد توجه قرار گیرد رسیدن به بهترین گزینه اصلح از میان گزینه‌ها برای جایگاه مسئولیت اجرایی کشور است.

وی در پایان تصریح کرد: آنچه که نتوانست ملت ایران را در برابر تحریم‌های فلج‌کننده از پای در بیاورد، خط و مشی و زندگی بنیانگذار انقلاب اسلامی بود؛ همان شخصی که در منزلی استیجاری، موکتی را پهن کرده بود و از میهمانان میزبانی می‌کرد.

 

** متن سوگند نامه

سوگندنامه اعضای مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، پس از سخنرانی تعدادی از اعضای این جبهه، توسط حجت الاسلام رحیمیان قرائت شد. متن سوگندنامه را در ذیل مشاهده کنید:

 

 

 

 

** آیت‌الله موحدی‌کرمانی: «آمریکاستیزی» ویژگی‌ الزامی رئیس‌جمهور آینده است/ رئیس دولت باید مردم را به نزدیکان خود ترجیح دهد

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صبح امروز در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در مجموعه شهر آفتاب برگزار شد، گفت: بنده از تشکیل چنین جمع دلسوز، انقلابی، بصیر و آگاه که برای انجام یکی از مهمترین مسائل انقلاب جمع شده‌اند و خود را برای امر مهم انتخابات ریاست جمهوری آماده کرده‌اند، خرسندم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: خوشحالم که این توفیق نصیب این حقیر شد که در جمع شما اعضا و چهره‌های نورانی حضور یابم.

وی با بیان اینکه مردم نشان دادند که حقیقتا بصیر، موقعیت‌شناس و وظیفه‌شناس هستند، افزود: مردم با بصیرت راه صحیح را تشخیص می‌دهند و برای رسیدن به اهداف مقدس راه صحیح را انتخاب می‌کنند که نمونه‌های راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن و حضور سر صندوق‌های رای است و اینک چنین جنبشی برای انجام یکی از برنامه‌های بسیار خطیر یعنی انتخابات ریاست‌جمهوری است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در بیان شاخص‌های کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: کسانی که کاندیدا می‌شوند به دلیل اینکه از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند، باید گفت که همه‌شان سالم هستند، اما عقل، دین و تجربه به ما نشان می‌دهد که باید اصلح را انتخاب کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: کار خوبی که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای اولین بار انجام داده، انتخاب از پایین به بالا بوده، یعنی از مردم شروع کرده‌ و از مردم خواسته که شما تصمیم بگیرید چه کسی رئیس‌جمهور باشد و دستور از بالا نیامده، بلکه از متن مردم این حرکت شروع شده و شما اعضا و نمایندگان این مردم انقلابی هستید.

وی خطاب به موسسان و اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: شما به عنوان نماینده مردم ایران جمع شدید تا در این زمینه تصمیم بگیرید و در نهایت رئیس‌جمهور را انتخاب کنید، البته در این زمینه روحانیت احساس وظیفه می‌کند و باید با شما همراه باشد و همراه نیز هست. روحانیت باید به شما کمک کند و این کار را انجام می‌دهد و از هر آنچه که بیانش را لازم می‌داند مضایقه نخواهد کرد و حمایت خودش را انجام می‌دهد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تصریح کرد: علما و روحانیت از خودشان هیچ ندارند و آنچه که دارند به تعبیر معروفی، سخن انبیاست و موظفند این سخن و پیام را به گوش مردم برسانند، مخصوصا در مسائل مهم اجتماعی باید این کار انجام شود.

امام جمعه موقت تهران به ذکر روایتی از ائمه اشاره کرد و گفت: روایت است که هر وقت برای‌تان امری مشتبه شد، به قرآن مراجعه کنید و آن کسی که متخصص در امر قرآن است، علمای ربانی هستند.

وی ضمن تبریک به اعضا و هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به دلیل تشکیل این جبهه، تصریح کرد: ارزش عمل شما بسیار بالاست، شما جمع شدید تا سرنوشت کشور را برای ۴ سال رقم بزنید، شما تجمع کردید که نفر دوم این کشور را انتخاب کنید که این نکته بسیار مهم است، نفر اول مقام معظم رهبری است و نفر دوم در سراسر کشور این آقاست که به عنوان رئیس‌جمهور توسط شما انتخاب می‌شود.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی اضافه کرد: نفر دوم یعنی کسی که برای سرنوشت کشور بعد از مقام معظم رهبری تلاش دارد و بزرگ‌ترین کسی است که تصمیم می‌گیرد، اما تصمیماتش در مقام اجراست.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز  با تاکید بر اینکه رئیس قوه مجریه باید منویات، فرامین و دستورات رهبر و سیاست‌های کلی ایشان را اجرا کند، اظهار داشت: رئیس قوه مجریه باید از هوا و هوس دور و کسی باشد که نسبت به اسلام بینش قوی داشته و همانند رهبر ساده‌زیست باشد، او باید اشداء علی الکفار باشد و باور کند که آمریکا دشمن است؛ باید چنین فردی توسط شما انتخاب شود.

وی به بیان دیگر شاخص‌های رئیس قوه مجریه اشاره کرد و افزود: باید رئیس قوه مجریه نسبت به مردم مهربان باشد و درد مردم را درد خود بداند و از فقر مردم ناراحت شود و از بیکاری مردم رنج ببرد و از گرفتاری آنها غصه بخورد؛ او باید به سیاست دنیا آشنا باشد و از حب دنیا دلش خالی بوده و مردم را به خویشاوندان و باند خودش ترجیح دهد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ولایت فقیه را عمود خیمه نظام دانست و اظهار کرد: تا امروز هر توفیقی که به دست آوردیم، به واسطه تبعیت از ولایت بوده است، دیروز تابع امام(ره) بودیم و امروز نیز تابع رهبری هستیم و به همین دلیل بینی دشمن را به خاک مالیدیم که نتوانست هیچ غلطی کند.

 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: باید هر کسی که به عنوان رئیس مقام اجرا انتخاب می‌شود، در عمل و نه در شعار تابع محض رهبر انقلاب باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیاده کردن منویات رهبری وظیفه هر ۳ قوه است، افزود: اجرای منویات ایشان برای قوه مجریه مهمتر است. ما به برکت تبعیت از رهبری توانستیم تمامی توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم و از گرد پای ظلمانی و مخوف خود را به ساحل برسانیم، منتخب شما در جبهه مردمی باید این چنین باشد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز  اضافه کرد: به خوبی می‌دانیم که بیانات امام و رهبری برای‌مان روشن شده و آن فردی که می‌تواند در این مسیر قرار گیرد، باید چه شرایطی داشته باشد. از خداوند می‌خواهم که به همه شما کمک کند، زیرا این وعده الهی است و به شما کمک خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید این انقلاب که خون‌های بسیاری برای آن ریخته شده را حفظ کنیم و از خداوند متعال برای شما توفیق فراوان مسئلت می‌کنم، کارتان را با اخلاص شروع کنید.

 

** وحیددستجردی: شرایط امروز کشور نیازمند تغییر است/ «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» برای پاسخ به دغدغه‌های رهبری است

مرضیه وحیددستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز در نخستین مجمع ملی این جبهه که در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار شد، گفت: ۵ دی‌ماه امسال جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با هدف بازگشت به آرمان‌های انقلاب و مردم تشکیل شد که بیانیه تشکیل آن نیز قرائت شد.

وی افزود: تشکیل این جبهه با توجه به مشکلات کشور و تهدیدات بین‌المللی و تاکیدات و سفارشات و هشدارهای پی در پی مقام معظم رهبری بود.

وحید دستجردی گفت: تشکیل نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در حقیقت پاسخی بود به دغدغه‌های رهبر انقلاب که ما پیام ایشان را شنیدیم. این مردم انقلاب کردند که احکام اسلامی حاکم باشد و از یک رفاه نسبی اجتماعی برخوردار باشند و فرهنگ و عزت اسلامی در کشور حاکم باشد.

وی ادامه داد: اما آنچه امروز می‌بینیم بایستی تغییر کند و این کار جز با وحدت نیروهای انقلابی و مردمی که متاسفانه روز به روز به کنار رانده می‌شوند، میسر نیست.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: مشکلات ناشی از بیکاری و رکود بی‌سابقه در کشور و مشکلات اجتماعی را شاهد هستیم و بایستی برای حل آنها دست به دست هم دهیم تا مشکلات اجرایی غیرکارآمد با کمک مردم و روحیه انقلابی‌گری حل شود.

وحیددستجردی افزود: به دنبال اعلام موجودیت حرکت مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ۵ دی‌ماه امسال، برای اولین بار بعد از ۴ دهه مجامع شهرستانی تشکیل دادیم تا از تمرکزگرایی در مرکز خارج شویم. در بیش از ۴۵۰ شهرستان مجامعی تشکیل شد تا نیروهای مردمی کنار گذاشته نشوند؛ همچنین برای شهرستان‌های ۲۰ هزار نفره یک نماینده انتخاب شد.

وی ادامه داد: پس از آن مجامع استانی تشکیل شد و در هر استان از افراد شاخص انقلابی آن دعوت شد تا با تشکیل مجامع ۲۵ نفری و انتخابات استانی از هر استان ۸ نفر را انتخاب کنند که امروز شاهد حضور آنها هستیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین ما ۲۷ قشر در کشور را شناسایی کردیم که اینها نیز مجامع مخصوص خود را تشکیل دادند و با انتخابات صورت گرفته در این مجامع ما ۶۰۰ نفر را به عنوان نمایندگان اقشار در مراسم امروز داریم.

 

وحیددستجردی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: تقریبا تمام شخصیت‌های ملی از این جبهه اعلام حمایت کردند که از این میان نیز ۱۶۰ نفر در مجمع ملی این حزب حضور دارند.

وی ادامه داد: اعضای هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب تاکنون بیش از ۲۰ جلسه برگزار کردند تا اساسنامه، مرامنامه، راهکارهای اصولی مجمع و خصوصیات کاندیداهای ریاست‌جمهوری مورد نظر جبهه را مشخص کنند.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه از ابتدا بنای کار جبهه بر این بود که کار با نظارت علما انجام شود، عنوان کرد: همه اسناد بالادستی جبهه با نظارت و رضایت علمای بزرگوار و تایید آنها در سامانه جمعی جبهه برای اظهارنظر و ارشاد هیئت موسس قرار داده شده است.

وحیددستجردی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجمع امروز در حقیقت برگرفته از ۵۰ هزار نفر از افراد شاخص انقلابی در سراسر کشور است که افراد حاضر به عنوان نمایندگان آنان در این جلسه حاضر شدند تا به هدف اصلی این مجمع عمومی و ملی و مردم دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: امروز در این مجمع بایستی در مورد اساسنامه و مرامنامه از حضار محترم نظر بخواهیم و انتخابات شورای مرکزی و جبهه و بعد از آن انتخابات کاندیدای مورد نظر را انجام دهیم.

سخنگوی هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان نوآوری‌های صورت گرفته در جبهه مردمی نیروهای انقلاب، تصریح کرد: برای اولین بار است که این جبهه کار را از پایین به بالا انجام می‌دهد که کار نو و بی‌بدیلی است و شهرستان‌ها حضور جدی‌تری نسبت به مرکز دارند و همه کارها نیز به جای آنکه پشت درهای بسته باشد، در پیش چشم مردم است.

وحیددستجردی در پایان تاکید کرد: این اولین بار است که اعضای هیئت موسس یک جبهه خودشان را در معرض رای مردم قرار می‌دهند. در زیرمجموعه‌های جبهه، کمیته‌های متعددی تشکیل شده و جبهه فقط به انتخابات ریاست‌جمهوری بسنده نکند، بلکه یک تشکیلات برای پایداری انقلاب اسلامی باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا