مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار:

سلامت، نیاز و حقوق اساسی مردم است

بصیر، محمد نصرتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: سلامت بنا بر تعریف سازمان بهداشت جهانی، رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی افراد است که با توجه به ابعاد گسترده این تعریف، اهمیت این موهبت الهی هرچه بیشتر نمایان می‌شود.

وی با بیان اینکه سلامت دو ویژگی مهم دارد، خاطرنشان کرد: سلامت از نیازها و حقوق اساسی مردم و عرصه تغییر و تحولات سریع است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار افزود: تغییر سیمای بیماری‌ها، تحول در مفاهیم سلامتی، پیشرفت فناوری در شیوه‌های تشخیص، درمان و ارائه خدمات، همگی حاکی از سرعت تغییرات درسلامت هستند.

نصرتی با اشاره به اینکه بخش زیادی از پیامدهای نهایی نظام سلامت در جامعه به عملکرد نظام سلامت بستگی دارد گفت:  بعد از گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۰ توجه زیادی به عملکرد نظام‌های سلامت انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون فکر می‌کردیم سلامت می‌تواند مدیون عملکرد بخش سلامت باشد اما از سال ۲۰۰۰ این موضوع مطرح شد که این نظام سلامت است که می‌تواند پیامدهای سلامت را در جامعه نشان بدهد و سبب ارتقای سلامت شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار بر لزوم اندازه‌گیری نظام سلامت تاکید کرد و افزود: اگر نظام سلامت اهمیت کلیدی در پیامدهای سلامت جوامع دارد باید عملکردهای نظام سلامت را اندازه گیری کرده و موجب ارتقای آن شویم.

نصرتی تصریح کرد: گسترش برنامه ارائه خدمات نوین سلامت و بهره‌مندی جمعیت ایرانی از مزایای آن از نتایج عملکرد طرح تحول در نظام سلامت که برگ زرینی در کارنامه دولت تدبیر و امید است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا