مسئول کمیسیون حقوقی و بودجه شورای استان مازندران:

شورای شهرستان با کمبود بودجه دست و پنجه نرم می‌کند/برطرف شدن مشکل کمربندی فریدونکنار در آینده‌ای نزدیک

بصیر،

نازبانو عزیزی‌کناری نماینده شورای شهرستان در استان مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: پس از ۴ دوره از گذرانده شدن عمر شورای شهرستان همچنان این شورا با کمبود بودجه دست و پنجه نرم می‌کند.
وی با بیان اینکه هیچ بودجه‌ای تا به امروز از سوی استان به شورای شهرستان واریز نشده است، گفت: با توجه به اینکه این شورا هیچگونه درآمدی ندارد، مصوب شد تا ۲ درصد از بودجه شورای شهرها به شورای شهرستان‌ها داده شود که این میزان در فریدونکنار به مقدار بسیار کم پرداخت شد.
سخنگوی شورای شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه بدون بودجه هیچ کاری نمی‌توان انجام داد، اظهار کرد: مکاتبات فراوانی با شورای عالی استان و مجمع نمایندگان مازندران در این زمینه صورت گرفت و با وجود وعده‌های مناسب هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
عزیزی با بیان اینکه بسیاری از پرسنل از هزینه شخصی خود استفاده می‌کنند، افزود: در کمیسیون حقوقی این موضوع را بررسی کردیم که حسابرسی از دهیاری‌ها نیز صورت بگیرد و این امر تا به امروز سابقه نداشت.
مسئول کمیسیون حقوقی و بودجه شورای استان مازندران، اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که در استان صورت پذیرفت نظارت بر حساب درآمد و هزینه سازمان‌های همیاری شهرداری‌ها است.
وی افزود: بودجه این سازمان از شهرداری‌ها است اما در طول این چند سال هیچگونه حسابرسی از این سازمان به عمل نیامد.
عزیزی در ادامه با اشاره به اینکه بررسی مصوبات شورای اسلامی شهر از طریق کمیته انطابق فرمانداری صورت می‌گرفت، گفت: در این مورد مقرر شد شورای استان دخیل شود که خوشبختانه این کمیته با عنوان «کمیته تطبیق» مصوب و ابلاغ شد و یک نفر نماینده از سوی نماینده مجلس، یک نفر با انتخاب فرماندار، یک نفر قاضی و یک نفر به نمایندگی از شورای استان در جلسه حضور دارند هرچند تا امروز از سوی فرمانداری فریدونکنار این عمل صورت نگرفت.
عزیزی از بحث و تبادل نظر در خصوص کمربندی فریدونکنار به عنوان یکی از مباحث مهم استانی و ملی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع مسئولان استانی در این شهرستان حاضر شدند و با توجه به وعده بودجه‌ای که ولی‌اله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی گرفتند این مشکل نیز به زودی برطرف می‌شود.
وی همچنین از بررسی مسائلی چون آب و فاضلاب شهری و کشاورزی، اشتغال جوانان و وضعیت ساحل و شرایط اشتغالزایی آن در شورای استان خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا