شکایت دوباره فدراسیون فوتبال عراق از عربستان به فیفا

بصیرنیوز، به نظر می‌رسد که اختلاف فوتبالی بین عراق و عربستان همچنان ادامه‌ دارد. فدراسیون فوتبال عراق بعد از این که فیفا برگزاری بازی در خاک این کشور را به خاطر جنگ و ناامنی ممنوع اعلام کرد، تصمیم گرفت که ایران را به عنوان میزبان بازی‌های خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه معرفی کند اما فدراسیون فوتبال عربستان تاکید کرد که در خاک ایران به میدان نمی‌رود و همین باعث شد تا دیدار این دو تیم در مالزی برگزار شود که با پیروزی عربستان به پایان رسید.

با وجود این که فدراسیون فوتبال عراق اصرار داشت که در خاک عربستان به میدان نمی رود اما لابی سعودی ها باعث شد تا فیفا به سود آنها رای دهد و عراق مجبور شود که قبول کند تا دیدار برگشت را در خاک عربستان برگزار شود.

با وجود این که مشکل عراق و عربستان تمام شده بود و دو طرف برای برگزاری بازی در خاک عربستان به توافق رسیده بودند ولی درخواست عجیب سعودی‌ها باعث شده تا دوباره فدراسیون فوتبال عراق عصبانی شود و به فیفا شکایت کند.

فدراسیون فوتبال عربستان از فدراسیون فوتبال عراق خواسته بود که در ازای هر بازیکن این تیم که وارد عربستان می‌شود ۵۳۳ دلار پرداخت کند که این با اعتراض شدید عراقی‌ها مواجه و باعث شد که آنها به فیفا شکایت کنند.

عبدالخالق مسعود، رئیس فدراسیون فوتبال عراق تاکید کرد که تیمش برای زیارت و یا گردش به عربستان نمی‌رود و دلیلی ندارد که چنین هزینه‌ای را هم پرداخت کنند و به همین خاطر بود که او به فیفا شکایت کرد که البته بعدها سعودی‌ها پی بردند که درخواست آنها اشتباه بود و بی خیال دریافت چنین پولی شدند.

تیم‌ ‌ملی فوتبال عراق در دور رفت انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عملکرد ناامید کننده ای از خود نشان داد و در پنج بازی که به میدان رفت تنها یک بار به پیروزی رسید این‌ در حالی است که عربستان ۱۰ امتیاز به دست آورد و در صدر جدول رده‌بندی جای دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا