پسر محمدعلی کِلی در فرودگاه فلوریدا بازداشت شد

بصیرنیوز،

گزارش‌ها حاکی از آن است که پسر محمدعلی کلی، قهرمان اسطوره‌ای بوکس جهان، در فرودگاه فلوریدای امریکا بازداشت شده و تحت بازجویی قرار گرفته است.

کریس مانچینی، وکیل محمدعلی جونیور، پسر ۴۴ سالۀ کِلی، شنبه (۷ اسفند) در مصاحبه با یک روزنامۀ امریکایی گفت وی در تاریخ ۷ فوریه (۱۹ بهمن) در فرودگاه بین‌المللی فورت لادردیل–هالیوود در ایالت فلوریدا به دست افسران پلیس مهاجرت بازداشت شد و از او دربارۀ نام وی و اینکه مسلمان است یا خیر، بازجویی شد.

بنا بر این گزارش، مقامات فرودگاه ۲ ساعت با سؤالاتی نظیر «آیا تو مسلمان هستی؟» و «آیا نام تو اسلامی است؟» علی را که همراه با مادرش، خلیفه، از جامایکا به امریکا بازگشته بودند، مورد بازجویی قرار دادند.

محمد علی جونیور در آغوش پدرش

مانچینی گفت مقامات فرودگاه پس‌ازآنکه متوجه شدند علی مسلمان است، به بازجویی از وی ادامه دادند. علی متولد فیلادلفیا است و گذرنامۀ امریکایی دارد.

وکیل علی گفت: «مثل روز روشن است که این اتفاق ارتباط مستقیم با دستور اجرایی (دونالد) ترامپ (رئیس‌جمهور امریکا) مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمان به امریکا دارد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، هفتم بهمن‌ماه با امضای یک فرمان اجرایی، سعی کرد ورود اتباع ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سومالی و سودان به خاک ایالات‌متحده را ممنوع کند اما دادگاه فدرال این کشور با صدور حکمی از اجرایی شدن این فرمان جلوگیری کرد.

از آن زمان شهرهای مختلف امریکا در هفته‌های اخیر صحنۀ برگزاری اعتراضاتی علیه ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا