هک کامپیوترها با چراغ LED را جدی بگیرید

بصیرنیوز،هکرها میتوانند کامپیوترها را به کمک چراغ های چشمک زن LED هک کنند. محققان دانشگاه بن گوریون، به کمک چشمک های چراغ LED، راهی برای هک هارد دیسک کامپیوترها و سرورها یافتند.

 هک کامپیوترها با چراغ LED را جدی بگیرید

در ۲۲ فوریه ۲۰۱۶ این تیم، یک ویدیو از عملکرد این هک در یوتیوب منتشر کردند. در این ویدیو هواپیمایی بدون سرنشین با یک دوربین به نام “Air-gapped”، در بیرون یک ساختمان اداری در حال پرواز است و مشغول ضبط اطلاعات به وسیله ی چراغ های LED داخل ساختمان است.  این دوربین قادر است؛ بدون نیاز به شبکه ، اینترنت و هیچگونه ارتباط فیزیکی هک را انجام دهد.

با چشمک زدن چراغ های LED ، سیگنالی حاوی اطلاعات به Air-gapped ارسال میشود و کافیست که دوربین، چشمک زدن این چراغ ها را دریافت کند. حتی اطلاعات حساس و کدگذاری شده نیز به کمک این دستگاه قابل دسترسی خواهد بود. علاوه بر این دستگاه، نرم افزار های مخرب هم قادر به کنترل وضعیت چراغ LED و دریافت اطلاعات از هارد دیسک هستند.

در نتیجه تا زمانی که LED در حال چشمک زدن باشد امکان روی دادن اتفاقات مشکوک وجود دارد. به گفته ی محققان، این داده ها با سرعت ۴۰۰۰ بیت در ثانیه به کمک یک سنسور فتودیود به Air-gapped منتقل میشود. لازم به ذکر است که این دوربین قادر به دریافت ۶۰۰۰ چشمک LED در ثانیه است که چشم انسان قادر به انجام این کار نیست و همچنین قادر است این کار را تا فاصله ی  ۲۰ متری بیرون ساختمان انجام دهد. پس از ثبت چشمک زدن LED، کار رمزگشایی آغاز میشود و هکر به کمک سیگنال های دریافت شده، اطلاعات را رمزگشایی و بازسازی میکند.

علاوه بر این، محققان این کار را با دوربین های دیگری چون دوربین های امنیتی، دوربین های موبایل، سنسورهای نوری و غیره آزمایش کردند؛ همه ی این دوربین ها قادر به ضبط چشمک های LED بودند. برای جلوگیری فعلی از این نوع هک، میتوان به سادگی با چسب های سیاه و سفید این LED ها را پوشاند و همچنین میتوانید کامپیوترهایتان را از دید دوربین های اطرافتان حفظ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا