هدف حمله بعدی داعش کدام کشور است؟

بصیرنیوز،مکس هیل رئیس نهاد نظارتی جدید تروریسم بریتانیا در مصاحبه با ساندی تلگراف تاکید کرد: تروریست های داعش در حال برنامه ریزی برای انجام حملات تروریستی کورکورانه علیه شهروندان بیگناه بریتانیایی هستند، آن هم در ابعادی شبیه حملاتی که توسط ارتش جمهوریخواه ایرلند در ۴۰ سال قبل انجام شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تروریست ها قصد حمله به شهرها را داشته اند و به خطر بزرگی تبدیل شده اند که هیچ یک از ما نمی توانیم آن را نادیده بگیریم. بنابر این فکر می کنم که خطر بزرگ و مهمی وجود دارد که از نظر ابعاد شبیه تهدیدی است که در دهه ۷۰ از سوی ارتش جمهوریخواه ایرلند علیه لندن وجود داشت.

ارتش جمهوریخواه ایرلند به مبارزه مسلحانه با بریتانیا برای کنترل ایرلند شمالی پایان داد و با امضای پیمان صلح ۱۹۹۸ میلادی با ایرلند متحد شد.

در جریان این درگیری مسلحانه از که اواخر دهه ۱۹۶۰ آغاز شد، بیش از ۳۶۰۰ نفر از جمله ۱۰۰۰ نفر از نیروهای امنیتی بریتانیا کشته شدند.

مقام های امنیتی بریتانیا بارها اعلام کرده اند که تروریست های داعش که در حال از دست دادن سرزمین های تصرف شده در عراق و سوریه هستند، بریتانیا را هدف قرار خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا