رئیس شورای شهرستان فریدونکنار:

شوراهای بخش و روستا مظلوم‌ترین گروه جامعه هستند

بصیر، نورعلی جعفری رئیس شورای شهرستان فریدونکنار نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با اشاره به برخی از مسائل بررسی شده در این شورا در طول این دوره اظهار کرد: صدور پروانه کسب روستائی تا دور دوم شورا، بر عهده شورای بخش بود اما در دوره ۶ ساله شورا، این اختیار به اصناف واگذار شد.
وی با بیان اینکه با صدور پروانه کسب درصدی از آن به شورای روستا و بخش تعلق می‌گرفت که می‌توانستیم با آن درآمد بخشی از کارها را به پیش ببریم، گفت: به دنبال آن هستیم تا علاوه بر استعلامی که از دهیاری‌ها می‌گیرند مقداری از درآمد حاصل از صدور پروانه به دهیاری و شورا برسد.
رئیس شورای شهرستان فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نرخ کارخانه شالیکوبی را نیز در جلسات مختلف پیگیری کردیم، گفت: امروز شرایط نسبت به گذشته بهتر است و اداره صنعت، معدن و تجارت باید به صورت مشخص نرخ‌ها را تعیین کند.
جعفری با اشاره به اینکه شوراهای بخش و روستا مظلوم‌ترین گروه جامعه هستند، تصریح کرد: این افراد با کمترین چشم‌داشت و حق‌الزحمه در حال فعالیت هستند و اگر هم مشکلی به وجود بیاید این افراد باید پاسخگو باشند.
وی با انتقاد از برخی ادارت که بخش عمده‌ای از که وظایف خود را بر عهده شورا واگذار می‌کنند، گفت: آنها می‌خواهند مسئولیت خود را به شورا بدهند در حالیکه این امر اشتباه است.
رئیس شورای شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه در برخی از دهیاری‌ها نیز بدون صورت‌جلسه مبالغی دریافت می‌شد، اظهار کرد: حساسیت‌ها را دوچندان کردیم تا فقط برداشت‌ها با مصوبه شورا صورت بگیرد اما برخی از دهیاری‌ها همچنان به شیوه سنتی خود ادامه می‌دهند چرا که هنوز فرمانداری آموزش مشخصی برای این امور به آنها نداده است.
جعفری گفت: هنوز هم بسیاری از دهیاری‌ها نمی‌دانند که ساعت اداری چیست و برخی فقط به یک ساعت حضور در دفتر دهیاری بسنده می‌کنند در حالیکه تا وقتی دهیار به جایگاه خود اهمیت ندهند هیچ کاری انجام نمی‌شود.
رئیس شورای شهرستان فریدونکنار، با بیان اینکه لایروبی در بخش‌های فریدونکنار بسیار ضروری است، تصریح کرد: دلایل اصلی افزایش رسوب در آب‌بندان‌ها و رودخانه‌های فریدونکنار افزایش غیرمجاز برداشت معادن در هراز است که نظارتی بر آن نمی‌شود.
وی افزود: در گذشته کمتر از ۱۰ معدن وجود داشت اما امروز در هر ۵۰۰ متر یک معدن فعال است که با برداشت‌های غیرمجاز و بهر‌ه‌گیری یک گروه خاص از منافع آن، لایروبی را برای هر سال ضروری و مهم کرده است.
جعفری همچنین گفت: با وجود آنکه در مجلس و دیوان محاسبات مصوبه‌ای مبنی بر رایگان بودن حق آب‌بهای کشاورزی در رودخانه هراز و بابلرود وجود دارد متاسفانه قبض آب بها با عنوان «تعمیر و نگهداری آبرسانی» برای کشاورزان ارسال شد که موج وسعی از اعتراض‌ها را به همراه داشت.
وی افزود: سوال اینجا است که اگر مجلس و دیوان محاسبات رایگان اعلام کردند چرا مسئولان قبض به خانه‌های کشاورزان ارسال می‌کنند و کشاورزی که به دنبال تمدید پروانه‌های خود همچون برق و غیره است مجبور به پرداخت آن می‌شود.
رئیس شورای شهرستان فریدونکنار همچنین از عدم حمایت مسئولان از روستائیان انتقاد کرد و گفت: در حالیکه افراد غیربومی با خرید زمین‌های کشاورزی خانه‌های میلیونی برای خود ساختند روستائیان برای فرزندان خود نمی‌توانند یک زمین ۱۰۰ متری بخرند و امیدواریم این مشکل نیز هر چه سریعتر برطرف شود.
جعفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در طی این چهار سال هر ماه یک جلسه برگزار کردیم و با مسئولان ارشد این شهرستان به منظور پیگیری امور مردم دیدار کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا