افزایش تقاضا برای دریافت مجوز سقط درمانی

بصیرنیوز، اداره کل پزشکی قانونی استان تهران از مراجعه یک هزار و ۶۶۸تن از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سالجاری به مراکز پزشکی قانونی این استان برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی ) خبر داد.

از یک هزار و ۶۶۸ تن که برای دریافت مجوز سقط درمانی مراجعه کردند ۹۱۵ مورد مجوز سقط درمانی را از این اداره کل دریافت کردند.

در ۱۰ ماه سالجاری یک هزار و ۶۶۸ تن برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کردند که این شمار مراجعه کننده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با شمار یک هزار و ۶۲۰ مورد ۳ درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، در دی ماه سالجاری نیز ۱۹۷مورد برای دریافت مجوز سقط درمانی به این اداره کل مراجعه کردند که در مدت مشابه سال گذشته ۱۳،۲درصد درصد افزایش یافته است.

*شرایط ضروری صدور مجوز سقط درمانی
شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم می شود ،شرایط مربوط به ناهنجاری های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر که در مورد مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر و یا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاری ها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه وکتبی مادر، سن بارداری کمتر از ۱۹هفته براساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط ۳متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد، است.

سازمان پزشکی قانونی کشور مرجع رسیدگی به درخواست و صدور مجوزهای قانونی سقط جنین درمانی است؛ بر همین اساس در سال ۱۳۹۲ فهرست مصادیق قطعی سقط درمانی برای مراکز پزشکی قانونی استان ها ارسال شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا