رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

برنج خارجی سهمیه دولتی در مازندران توزیع نمی‌شود

بصیر، دلاور حیدرپور طی گفت‌وگویی با بیان اینکه در جلسه ستاد تنظیم بازار قرار بر این شد تا برنج خارجی در مازندران توزیع نشود، اظهار کرد: مازندران ۵ هزار تن سهمیه برنج خارجی برای تنظیم بازار دارد که امسال جهت حمایت از تولیدکنندگان توزیع نمی‌کند.

وی افزود: تنها توزیع دولتی برنج خارجی استان مربوط به اقشار کم‌درآمد کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی است که مقدار آن را بسته به اعلام این دو نهاد قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه این سازمان در تنظیم بازار به دنبال حمایت از تولید و مصرف‌کننده است، تصریح کرد: اگر برنج خارجی در بازار وجود نداشته باشد قیمت برنج داخل روند افزایشی گرفته و اقشار کم‌درآمد قادر به خرید نخواهند بود.

حیدرپور در مورد برنج‌های خارجی موجود در بازار مازندران، گفت: وقتی دولت برنج خارجی در بازار توزیع نمی‌کند بدین معنا نیست که برنج خارجی در بازار وجود ندارد بلکه بخش خصوصی با مجوزهای قانونی به صورت آزاد وارد بازار می‌کند.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که در مقدار واردات برنج خارجی در مازندران نظارتی وجود دارد، بیان کرد: نظارت بر بازار و مقدار چگونگی توزیع برنج خارجی بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است و ربطی به جهاد کشاورزی ندارد.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا