«تازه عروس» را در جاده کرج دزدیدند

بصیرنیوز،اخبار حوادث همیشه و در تمامی برهه‌های تاریخ مخاطبان «پَروپا قرصی» داشته و از ده‌های گذشته تا به امروز همچنان در زُمره پربازدیدترین اخبار قرار داشته است، از سالیان دور نیز تعداد زیادی از خوانندگان، روزنامه را می‌خریدند تا صفحه حوادث آن را بخوانند.

اکنون نیز با حضور خبرگزاریها و سایتهای خبری، هر روزه بخش قابل توجهی از پربازدیدترین اخبار هر رسانه‌ای به اخبار حوادث تعلق می‌گیرد و صحفه حوادث روزنامه‌ها همچنان پربازدید و پابرجاست.

برای بازخوانی حوادث و پرونده‌های جنایی در دهه‌های گذشته به سراغ اخبار حوادث یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور در دهه ۵۰ رفتیم و در قالب سلسله گزارشهایی به بازخوانی این پرونده‌ها البته با ادبیات و «قلم حوادث‌نویسی» خاص آن ایام (بدون دخل و تصرف در نحوه تنظیم آن) می‌پردازیم.

در ادامه سراغ حوادث و وقایع جنایی در خرداد ماه سال ۱۳۵۵ رفتیم.

چشم ۳۰ کودک تهرانی سوراخ شد!

یک آمار وحشتناک از حوادث دردناک و تاسف‌آوری که کودکان تهرانی را در خطر کوری صددرصد قرار داده است به دستمان رسید؛ طی ماه گذشته ۳۰ کودک تهرانی بر اثر اصابت تیر اسباب‌بازی یک چشمشان سوراخ شده و بینایی خود را از دست داده‌اند، تمامی این کودکان که بین ۳ تا ۱۲ ساله هستند به وسیله تیرهای مخصوص اسباب‌بازی کودکان (تیر و کمان) از ناحیه چشم مجروح شده‌اند.

از بین رفتن یک چشم کودکان به این نحو، باعث از بین رفتن چشم دیگر آنها نیز به علت پدیده‌ای به نام «افتالمی سمپاتیک» در خطر کوری قرار دارد که اگر فوراً چشم آسیب‌دیده خارج نشود، در چشم دیگر نیز همان علائم بروز خواهد کرد.

چندی پیش در یک خبر اختصاصی اطلاع دادیم که در یکی از پارکهای تهران، تیر شلیک شده از تفنگ بادی یک پسربچه، پشت گوش کودکی را که در آغوش مادرش خوابیده بود سوراخ کرد و گلوله زیر جمجمه کودک ماند، گزارشهای بعدی از این حادثه و حوادث دیگری که اسباب‌بازی بچه‌ها به بار آورده است هشداری صریح به والدین کودکان بود تا هرگونه اسباب‌بازی خطرناک را از دسترس کودکان بی‌گناه خود به دور نگاه دارند.

آمار اخیر از بیمارستان فارابی تهران کسب شده از عدم توجه اولیاء کودکان به هشدارهای صمیمانه ما حکایت دارد و نیز از خطری از این حیث کودکان تهرانی و شاید شهرستانی را تهدید می‌کند.

قتل در محله بدنام تهران

با اعلام مرگ مشکوک «درویش» مرد ۴۵ ساله‌ای که سه روز قبل در یک خانه واقع در محله بدنام تهران اتفاق افتاد دایرکننده خانه همراه یک زن دیگر دستگیر شدند.

فخری دایرکننده خانه نزد مأموران کلانتری گفت: درویش چون راننده تریلی بود اغلب در مسافرت بود و هر وقت به تهران می‌آمد شب را در منزل ما سپری می‌کرد شب واقعه او طبق معمول به منزل ما آمد و به اتفاق نصرت یکی از زنهاییکه در این منزل کار می‌کند مشروب زیادی خورد، نیمه شب با حال مستی هنگامی که قصد داشت به حیاط برود از پله سقوط کرد.

جسد این مرد از طریق پاسگاه کلانتری ۱۵ تهران به اداره پزشکی قانونی منتقل شد و پزشک قانونی پس از معاینه جسد اعلام کرد این شخص از ناحیه سر دچار آسیب‌دیدگی شدید شده و سه دنده او نیز شکسته است.

در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شد، جهت تحقیقات بیشتر، فخری و نصرت دستگیر و به دادسرای تهران فرستاده شدند، تحقیقات از سوی بازپرس دادسرا در این زمینه ادامه دارد.

تازه عروس را در جاده کرج دزدیدند

راننده یک اتومبیل سواری شخصی در تهران زن و شوهر جوانی را سوار اتومبیل خود کرد تا به کرج برساند ولی بین راه از جاده اصلی منحرف شد و با کمک دیگر سرنشینان اتومبیل، شوهر را پیاده کرد اما زن را همراه خود برد و اکنون یک ماه است که از این زن ۱۷ ساله روستایی خبری نیست.

راننده به اتفاق همدستان، زن و شوهر جوان را که به تازگی عروسی کرده بودند و از روستایی در قزوین به مقصد زیارت به مشهد می‌رفتند در تهران سوار اتومبیل شخصی کرد؛ او که دو تن از دوستانش نیز در اتومبیلش بودند بین راه کرج پس از آنکه اتومبیل را به جاده فرعی هدایت کرد در گوشه‌ای متوقف شد و به کمک دوستانش دست و پای مرد را بست و بعد از آنکه کتک مفصلی به او زد، مرد را در جاده فرعی رها کرد و عروس را با خود برد.

شوهر این زن با مراجعه به مأموران انتظامی ماجرا را تعریف کرد، مأموران بر اساس شکایت این مرد موفق شدند جوانی را که شاهرخ نام دارد شناسایی و دستگیر کنند، شوهر زن نزد مأموران انتظامی هویت شاهرخ را تایید کرد و گفت: این مرد جزو کسانی است که همسرش را بوده‌اند.

شاهرخ به بازپرسی دادسرا اعزام شد و با اعتراف به اینکه در جریان ربودن زن جوان دست داشته همدستان خود را معرفی کرد، بازپرس دادسرا دستور داد با مشخصات به دست آمده، مأموران ربایندگان زن ۱۷ ساله را دستگیر کنند اما نه تنها تاکنون اثری از آن دو رباینده به دست نیامده بلکه زن ۱۷ ساله نیز پیدا نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا