بصیرنیوز گزارش می‌دهد/

۱۲ فروردین امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت/جمهوری اسلامی حکومتی با قید جمهوریت مردم است

بصیر، ۱۲ فروردین در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یک روز تاریخی و به یاد ماندنی است که بخشی از تاریخ پرافتخار نظام اسلامی، در این روز به عنوان جمهوری اسلامی توسط مردم با رای بالا انتخاب شد.
نظام جمهوری اسلامی دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت هر دو را با هم لحاظ می‌کند و این حکومت الگویش از حکومت نبوی و علوی اقتباس شده بود، حکومتی که ولی فقیه‌ای مجتهدی به دور از هوا و هوس زمام امور آن را بر عهده دارد.
این روز مهم مثل برخی از روزهای دیگر به دلایل خاصی در دیدمان قرار نمی‌گیرد، همانند ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت هم مثل ۱۲ اسفند است، که به نظر می‌رسد آن قدر عید نوروز ما درگیر خود می کند که از هر چه در آن روزها رخ می دهد مورد غفلت قرار می گیرد یا اینکه ضعف در تبلیغ و اطلاع رسانی و بها ندادن به این ایام مهم و مبارک است که جای دارد مسئولان و تمامی کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند این ایام را باید قدر بدانند و برای آن ارزش دو چندان قائل باشند، که همه این ایام را می‌توان از روزهای مهم و تاریخی، تاریخ انقلاب دانست.

۱۲ فروردین مهر تاییدی بر حرکت و جریان مردم
صالح میرزایی کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه پس از ۲۲ بهمن و به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران توسط مردم و به رهبری امام راحل روز ۱۲ فروردین نوع حکومت ایران توسط خود مردم انتخاب شد، گفت: ۱۲ فروردین مهر تاییدی بر حرکت و جریان مردم در اوایل انقلاب بود تا مردم بتوانند خود را در سرنوشت کشورشان شریک بدانند.
میرزایی، تصریح کرد: ۱۲ فروردین حکومتی را روی کار آورد که با قید جمهوریت مردم را و با قید اسلامیت از نوع دین رایج و قانون حاکم بر آن حکومت تبیین کرد.
وی تصریح کرد: ۱۲ فروردین به زیبایی، توطئه‌های دشمنان را از میان برد و آنان را که حکومت جمهوری را بی‌اسلام می‌خواستند، به کناری افکند.
این کارشناس سیاسی، یادآور شد: این مردم بودند که در روزهای دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ با حضوری آگاهانه و تصور ناشدنی، در پای صندوق های رأی، پیروزی انقلاب اسلامی را تحقق بخشیدند.
احسان ولی‌پور کارشناس مسائل خارجی در گفت و گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه هدف پایانی در شعارهای مردم پس از انقلاب، جمهوری اسلامی بود، گفت: کلمه «جمهور» به معنای توده مردم است و گنجانده شدن چنین کلمه‌ای برای نظامِ پس از انقلاب، مردمی بودن آن را نشان می‌دهد و تأثیر رأی مردم را در سرنوشت خودشان، بیان می‌کند.
ولی‌پور افزود: واژه «اسلامی» نیز حمهور را از دیگر نظام‌های جمهوری جدا می‌کند و بر حاکمیت ارزش‌های الهی و قرآنی بر اجزای نظام دلالت می‎کند.
وی با بیان اینکه ۱۲ فروردین، روز احقاق حق و پیروزی دین بود، تصریح کرد: ۱۲ فروردین روزی که افسون ساحران جادوگر، و تلاش خناسان وسوسه‌گر باطل شد و کشتی تلاش این ملت با استقرار و استقلال، به نتیجه رسید.
این کارشناس، یادآور شد: تشکیل جمهوری اسلامی علاوه بر آنکه اراده ملت بر سرنوشت خود را به اثبات رساند، برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد.
وی گفت: جمهوری اسلامی امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت چراکه آنان نیز می‌توانستند پس از قرن‌ها رنج و درد، جلوه‌ای از وعده خداوند را ببینند، همان وعده پیروزی مستضعفان بر مستکبران که کتاب وحی، آن را نوید داد.
به گزارش بصیرنیوز، ولی فقیه، بر اساس قانون الهی، ولایت امر و امامت اُمت را بر عهده داشت و علاوه بر تأمین زندگی مردم، مسؤول هدایت آنان نیز بود و بدین ترتیب، برای تحقق چنین امر بزرگی، باید رسما نظام مشخصی بر ایران حاکم می‌کرد که زمینه دست‌یابی به آن هدف‌های بزرگ را فراهم آورد و این گونه بود که ۱۲ فروردین پدید آمد و نظام پر برکت جمهوری اسلامی، بر کشورمان سایه افکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا