همراه ویژه ملک سلمان در بازگشت ریاض! +عکس

بصیرنیوز، به گزارش اسپوتنیک، برخی منابع سعودی اعلام کردند که سعد الحریری نخست وزیر لبنان به همراه ملک سلمان پس از نشست سران عرب در اردن به ریاض رفته است.

این منابع سعودی با مهم جلوه دادن این موضوع آن را نشان دهنده حمایت صریح و مستقیم از حریری دانستند و اینکه همه تلاش ها برای تیره جلوه دادن روباط میان عربستان و حریری بی اثر بوده است.
 ملک سلمان

منابع سعودی همچنین بدون پرداختن به اختلافات سابق میان عربستان و سعد حریری، از گرمی روابط میان محمد بن نایف ولیعهد عربستان و سعد حریری خبر دادند.

این در شرایطی است که روابط میان سعد حریری و آل سعود رو به سردی گراییده بود و برخی منابع از بی اعتنایی محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان خبر داده بودند و اینکه آل سعود از اینکه سعد حریری به عنوان یکی از مهره های ریاض نتوانسته است سیاست های عربستان را در لبنان پیاده کند خشمگین هستند. قبل از نخست وزیر شدن سعد حریری اختلافات زیادی میان طرفین بروز کرد و حکم قضایی علیه شرکت سعد حریری صادر شد.

به نظر می رسد که سعد حریری به دنبال این است که بتواند کمک مالی از عربستان دریافت کند تا اوضاع جریان المستقبل و دیگر مشکلات مالی را حل کند اما یک طرف دیگر سکه نیز این است که باید منتظر اقدامات شوم و توطئه های جدید آل سعود در لبنان و دامن زدن به اختلافات نیز بود.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا