ماهی قرمز را در رودخانه و دریاچه رها نکنید

بصیرنیوز،مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به رهاسازی ماهی قرمز در رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سد هشدار داد.

مجید خرازیان مقدم، مدیرکل دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به روزهای پایان تعطیلات نوروزی به از مردم خواست ماهی‌های قرمز خود را در رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سد رها نکنند و افزود: باتوجه به اینکه ماهی قرمز در سازگاری با محیط اطراف خود توانایی بسیاری دارد بر همین اساس به سرعت رشد می‌کند و غذای مورد نیاز ماهی‌های بومی را مورد استفاده قرار می‌دهد که در نتیجه با کاهش غذا و کاهش جمعیت گونه‌های بومی مواجه خواهیم شد زیرا این ماهی همه چیزخوار و زیستگاه اصلی آن معمولا در سیبری و جنوب شرقی آسیا است.

وی افزود: در صورتی که مردم ماهی قرمز را در رودخانه و دریاچه رها کنند این ماهی به گونه‌ای مهاجم تبدیل می‌شود که آسیب بسیاری به محیط زیست وارد خواهد کرد. برهمین اساس به مردم توصیه می‌کنیم این ماهی‌ها را در استخر پارک‌ها و یا اماکنی که برای این کار در نظر گرفته شده است رها کنند.

خرازیان مقدم ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که نسبت به حفظ و حمایت از محیط زیست حساس‌ و مسئول باشند و توصیه‌های محیط زیستی را جدی بگیرند و با وظیفه‌شناسی خود نسبت به محیط زیست دیگران را هم تشویق و ترغیت کنندکه مانند آنها اخلاق محیط زیستی را رعایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا