خوردن سوسیس و کالباس در فصل بهار ممنوع!

بصیرنیوز، پروین منصوری معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مصرف سوسیس و کالباس و ایجاد حساسیت‌های پوستی در افراد اظهار داشت: مصرف سوسیس و کالباس غیر‌استاندارد می‌تواند سبب بروز حساسیت‌های مختلف در پوست و موی افراد شود که خارش شدید پوست یکی از این مشکلات است.

وی بیان کرد: در سوسیس و کالباس غیر‌استاندارد از مواد افزودنی غیر‌مجاز برای افزایش طول مدت ماندگاری استفاده می‌شود و همین مواد حساسیت‌های شدید پوستی ایجاد می‌کنند.

منصوری عنوان کرد: در سوسیس و کالباس به دلیل استفاده از مواد افزودنی و حتی رنگی برای افزایش طول مدت ماندگاری در فصل بهار امکان ابتلا به حساسیت‌های پوستی و اگزمای سرشتی تشدید شده و همین مسئله باعث ایجاد قرمزی پوست، خارش و در موارد نادری التهاب آن می‌شود.

وی تأکید کرد: برای فصل بهار استفاده از مواد غذایی تازه و طبیعی از قبیل میوه و سبزیجات برای پیشگیری از حساسیت‌های پوستی بسیار مفید و سودمند است.

وی یادآور شد: مواد افزودنی موجود در سوسیس و کالباس می‌تواند علاوه بر بروز بیماری‌های مختلف حساسیت‌های پوستی و اگزمای آتوتیپ را در فصل بهار افزایش دهد و مشکلات مختلفی را برای افراد ایجاد کند.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا