امام جمعه فریدونکنار

امام(ره) با طرح حکومت جمهوری، دموکراتیک سازی دشمنان را خنثی کرد

بصیرنیوز، سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار در جمع مردم این شهرستان، اظهار کرد: آخرین روز تعطیلات نوروزی به روز طبیعت نام‌گذاری شد که همه مردم به همراه خانواده‌ها در دامان طبیعت صله رحم به جای آورده و شادی ‌کنند.
وی تصریح کرد: شادی و خوشحالی را همه دوست دارند اما نباید همراه با گناه و از بین بردن فضای طبیعت باشد.
امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: طبیعت علاوه بر اینکه فواید بسیاری در صنعت و بهداشت و پزشکی دارد اما وقتی به دامان طبیعت وارد می‌شویم نباید آن را لگدمال کنیم.
جلالی با بیان اینکه نباید درختان را آتش زد و آن‌ها را اشباع از آب کرد، گفت: در گذشته کشاورزان کاه و کلش برنج را آتش نمی‌زدند اما در حال حاضر خرمن‌های کاه را به آتش می‌کشند که به فرموده پیامبر نباید این اقدام انجام شود چراکه آنها فواید فراوان دارد.
وی یادآور شد: نباید با شراب و کارهای لهو و لعب که در شرع اسلام تحریم شده به دنبال شادی باشیم چراکه آن شادی کاذب است و به ظاهر برای انسان شادی‌آور است اما در باطن برای آنها عذاب می‌آورد.
جلالی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دشمن به دنبال برقرار نشدن کرسی و همه‌پرسی بود تا حکومت اسلامی رسمیت پیدا نکند اما تدبیر امام راحل تمامی توطئه را خنثی کرد، گفت: برخی‌ها به دنبال حکومت دموکراتیک بودند و از کلمه جمهوری وحشت داشتند که امام فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و سپس رأی خود را به جمهوری اسلامی اعلام کردند.
وی افزود: ملت ایران ۹۸ و دو دهم درصدشان به استقرار جمهوری اسلامی رأی دادند و باید روز جمهوری به عنوان در خاطره مردم باقی بماند.
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به عرصه بین‌المللی و برگزاری نشست سران عرب که آثار شکست این اجلاس آشکار شد، تصریح کرد: شکست نشست سران با اعلام اعتراض رئیس جمهور مصر و نرفتن پادشاه آلمان و اعتراض رئیس جمهور تونس و عراق و لبنان همه موارد نشان از بی‌وحدتی و ضعف این اجلاس بود.
وی عنوان کرد: در یمن تمامی زیر ساخت‌ها را عربستان نابود کرد و زنان، مردان و کودکان زیادی شهید شدند و خانه‌های را زیادی ویران کردند.
جلالی در پایان گفت: در حال حاضر ملت یمن در مشکلات زیادی به سر می‌برد و باید دنیا به این افراد کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا