اکران یک فیلم در اعتراض به ترامپ!

مجموعه سالن‌های سینمای Art House که از آلاسکا تا آریزونا گسترده است اعتراض خود به حکومت «که واقعیت‌هایش را می‌سازد، خواهان اطاعت تام هستند و دشمنان خارجی را اهریمنی جلوه می‌دهند» را نشان می‌دهند.

گفته شده است علاوه بر ۴۴ ایالت در آمریکا، در کانادا، انگلستان، سوئد، هلند و کرواسی نیز فیلم کلاسیک ردفورد روی پرده‌های سینما می‌رود.

«تلاش سالن‌ها را ترغیب می‌کند تا برای اساسی‌ترین ارزش‌های ما موضع بگیرند: آزادی بیان، احترام به وجود بشری ما و حقیقت ساده‌ای که هیچ چیزی به نام واقعیت‌های جایگزین وجود ندارد.»

فیلم «پ۹۸۴» اقتباسی از رمان علمی – تخیلی جورج اورول است که در ۱۹۴۹ منتشر شد. «۱۹۸۴» داستان وینستون اسمیت را روایت می‌کند، مردی که تحت قدرت سرکوبگر و فریبکاری – و چشمی همواره بینا – برادر بزرگ زندگی می‌کند.

پشت این ماجرا دو سینه‌فیل به نام‌های آدام بیرنباوم و دیلان اسکولنیک است که چهارم آوریل به به عنوان روز نمایش روی پرده در تجلیل از رمان برگزیده‌اند که در همان روز با جمله بدیمنی آغاز می‌شود: «روز سرد روشنی در ماه آوریل بود و ساعت‌ها سیزده‌بار نواختند.»

این دو سینه‌فیل گفته‌اند «حداقل یک ماه در حکومت ریاست‌جمهوری جدید، مالکان سینما همگی بر این باورند که ساعت هم‌اکنون سیزده بار نواخته می‌شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا