لئون: نژاد پرستی در ورزش روسیه وجود ندارد

ویلفردو لئون، ستاره کوبایی‌الاصل تیم زنیت کازان که گذرنامه لهستانی خود را نیز دریافت کرده، معتقد است در روسیه، مشکلی در مورد نژادپرستی ندارد و اگر هم موردی بوده به خاطر ضعف مسائل آموزشی بوده است.

لئون از فصل ۲۰۱۴ که به زنیت پیوسته است، ۲ بار به مقام قهرمانی اروپا و ۲ بار به عنوان قهرمانی لیگ برتر روسیه است. او در مورد احتمال وقوع رفتارهای نژادپرستانه در روسیه گفت: من فکر نمی‌کنم که مشکلی از این بابت در روسیه وجود داشته باشد. البته علت بروز مشکلات نژاد پرستانه می‌تواند عدم آموزش کافی فرزندان توسط والدین آنها باشد. بچه‌ها باید در مدرسه در مورد زندگی واقعی، آموزش بیشتری ببینند.
او ادامه داد: من متقاعد شده‌ام که برخی افراد، قادر به درک بعضی مسائل ساده نیستند. برای مثال، مردم یک شهر کوچک در طول عمر خود، شخصی با مشخصات من را به ندرت می‌بینند. به همین خاطر، حضور من،‌ یک اتفاق غیرمعمولی برای آنهاست و عکس‌العمل‌های مختلفی دارند. من این موضوع را درک می‌کنم و می‌دانم که نژاد پرستی نیست.
ستاره تیم زنیت از برخی برخوردهای نامحترمانه تماشاگران نیز صحبت کرد: مردم روسیه بسیار خوب و مهربان هستند. بعضی مواقع، کودکان و نوجوانان من را گیر می‌اندازند تا عکس و امضا بگیرند. در نخستین سال حضورم در روسیه،‌ برخی تماشاگران با من رفتار خوبی نداشتند و حرف‌های ناخوشایندی به زبان آوردند. من هم خیلی احساسی با رفتار آنها برخورد کردم. من به طرف آنها رفتم و گفتم نباید هر حرفی را به زبان بیاورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا