کارنامه مهاجمی که گفته می‌شود چشم برانکو را گرفته است

پرسپولیس صدرنشین، در ایستگاه بیست و پنجم لیگ شانزدهم به میزبانش صنعت نفت آبادان باخت تا در برابر میهمانش پیکان انگیزه ای دو برابر پیدا کند. شاگردان برانکو پس از تساوی تراکتورسازان برابر گسترش با خیالی آسوده همچنان شانس بزرگ قهرمانی فصل هستند، با این اوصاف لغزش برابر پیکان دوباره احیا شده جایز نیست.

در آن سوی میدان پیکان جلالی هم در ایستگاه بیست و پنجم رقابتها ۳-۱ ماشین سازی را شکست داد .پیکانی که طی ۲۵ هفته ۳۵ امتیاز گرفته، شاید روی کاغذ خطرناک به نظر نرسد. با این حال مهاجمی برای تیم آقا معلم توپ می زند که گذشتن از کنار توانایی هایش اشتباه محض خواهد بود. مهاجمی که اتفاقا گفته می شود مورد توجه کادر فنی پرسپولیس هم قرار گرفته و یکی از گزینه های قرمز پوش شدن در فصل آتی لیگ برتر فوتبال ایران است.

۳۸ درصد گلهای پیکان را زده

گادوین منشا را باید یکی از موفق ترین خارجی های فصل جاری فوتبال ایران نامید؛ مهاجمی ۲۷ ساله با ملیت نیجریه ای.

گادوین پیش از پیوستن به پیکان نه سابقه درخشانی داشت و نه برای خود نامی بزرگ دست و پا کرده بود. با این حال زدن ۱۲ گل طی ۱۸۵۹ دقیقه از او یک مهاجم گرانقیمت و پرمشتری ساخت.

پیکان مجید جلالی تاکنون طی ۲۵ هفته ۳۵ مرتبه موفق به گشودن دروازه رقبایش شده است در حالی که ۳۸ درصد این گلها را گادوین تازه وارد به ثمر رسانده است. جالب اینکه این مهاجم در ۵ دیدار به هر کدام از رقبای پیکان ۲ گل زد تا هم رکوردار لیگ از این حیث گردد و هم نشان دهد مهاجمی نیست که تا آخرین دقیقه بازی وظیفه اصلی اش را فراموش کند.

گادوین اولین بار از هفته چهارم مسابقات و دیدار برابر استقلال وارد ترکیب پیکان شد و پس از آن در ۵ دیدار به تیم های استقلال خوزستان (رفت و برگشت)، ماشین سازی(رفت و برگشت) و سپاهان(هفته بیستم) ۱۰ گل زد. این مهاجم که از قدرت بدنی خوبی برخوردار است در دو دیدار برابر نفت آبادان(هفته هشتم) و سایپا(هفته چهاردهم) نیز ۲ گل ۳ امتیازی زد تا هم تعداد گلهایش برای پیکان به عدد ۱۲ رسیده باشد و هم مثمر ثمرترین بازیگن تیمش لقب بگیرد.

بی نام و نشان

گادوین منشا که با عملکرد خوبش در فوتبال ایران مورد توجه قرار گرفته اولین بار با تیم های نا شناخته تالاورا وسوکوئلاموس در سطوح پایین فوتبال اسپانیا پای به جغرافیای فوتبال گذاشت. تا اینکه در فصل ۱۵-۲۰۱۴ دسته دوم اسپانیا و سطح سوم فوتبال ماتادورها پیراهن تیم کامپوستلا را بر تن کرد. وی ۱۷ مرتبه روی نیمکت ذخیره ها نشست و البته ۱۴ مرتبه وارد ترکیب اصلی این تیم شد تا طی ۱۳۴۴ دقیقه ۴ گل به ثمر برساند.

با این حال فصل بعد سر از لیگ برتر مالت در آورد؛ کشوری نه چندان مطرح در فوتبال دنیا. منشا با تیم بالزان استارت زد. این مهاجم برای بالزان ۱۵ بازی انجام داد و ۳ گل زد تا در نیم فصل راهی دیگر تیم حاضر در لیگ برتر مالت یعنی موستا شود. این مهاجم برای تیم جدیدش ۱۶ بازی انجام داد تا تعداد گلهای زده اش به عدد ۱۰ برسد. و پس از آن پیشنهاد ایرانی اش رسید و نظر مثبت مجید جلالی در مورد او.

حال باید دید این مهاجم که در اواسط فصل برای پیوستن به پرسپولیس هوایی شده بود در تقابل با تیم برانکو ایوانکوویچ چه عملکردی از خود بر جای خواهد گذاشت؟ آیا مهاجمی که با قدرت بدنی بالا استاد بر هم زدن تمرکز مدافعان است قادر خواهد بود تا پرسپولیس مدعی را بعد از شکست برابر صنعت نفت آبادان به شوک مجدد فرو ببرد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا