بر اساس رتبه‌بندی جدید ISI

۴ استاد دانشگاه مازندران در فهرست یک درصد پژوهشگر برتر دنیا قرار گرفتند

بصیر، بر اساس فهرستی که پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) از دانشمندان برتر دنیا ارایه کرده است، ۲۲۸ پژوهشگر ایرانی نیز در جمع پژوهشگران یک درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

در جمع این اساتید، چهار پژوهشگر برتر از دانشگاه مازندران نیز در جمع یک درصد پژوهشگر برتر دنیا قرار گرفتند.

دکتر جهانبخش رئوف، دکتر رضا اوجانی، دکتر محمود تاجبخش در حوزه شیمی و دکتر حسین جعفری در حوزه ریاضیات در فهرست دانشمندان و پژوهشگران برتر دنیا قرار دارند.

پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) به ارایه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می‌پردازد که هر دو ماه یک‌بار براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین‌الملل روزآمد می‌شود. مرجعیت علمی مبنای گزینش دانشمندان برتر در پایگاه طلایه‌داران علم است.

بر اساس اطلاعات استخراج شده، در مجموع ۲۲۸ ایرانی طلایه‌داران علم هستند که از این تعداد ۱۳۹ دانشمند برتر کشور متعلق به دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم هستند و دانشگاه‌های صنعتی هم ۴۰ نفر از نخبگان علمی کشور را پرورش داده‌اند و سهم دانشگاه‌های علوم پزشکی ۳۷ نفر است.

پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور نیز سه نفر از دانشمندان برتر بین‌المللی را به خود اختصاص داده‌اند. سهم دانشگاه آزاد اسلامی در این فهرست ۹ نفر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا