کشف اولین نسخه «جنایت و مکافات» +عکس

بصیرنیوز،فئودور داستایفسکی با نوشتن «جنایت و مکافات» به شهرت رسید اما زنی بریتانیایی نیز با خرید یک جعبه کتاب دست دوم به قیمت ۱۳ پوند یک نسخه نادر از اولین چاپ این کتاب به زبان انگلیسی را پیدا کرد.

این رمان که درباره دانشجویی با مشکلات روانی به نام رودین راسکولنیکوف است که سرانجام به قتل دست می‌زند، اولین بار به صورت پاورقی در مجله‌ای روسی در سال ۱۸۶۶ چاپ شد و سال بعد در قالب دو جلد به بازار آمد. اولین نسخه انگلیسی این کتاب سال ۱۸۸۶ در لندن منتشر شد و با جلدی آبی رنگ در قالب یک کتاب یک جلدی راهی کتابفروشی‌ها شد.
 جنایت و مکافا=

اکنون کشف یک نسخه نادر از این کتاب آن هم در یک جعبه شامل کتاب‌های دست دوم که توسط زنی بریتانیایی به قیمت ۱۳ پوند خریداری شده، اتفاق جالبی را رقم زده است.

خریدار این جعبه می‌گوید: واقعا توجه نکردم دراین جعبه چه چیزهایی وجود دارد. خیلی وقت نداشتم و یک پیشنهاد به عنوان نهایت توانایی خریدم برای این جعبه ارایه کردم. در واقع یک جعبه از کتاب‌های کلی بود و اصلا فکر نمی‌کردم چیزی خاصی که بتواند توجه آدم را جلب کند در میان آنها پیدا شود.

در هر حال وقتی این خانم متوجه وجود کتابی به این قدمت در این مجموعه شد به صورت آنلاین درصدد بررسی برآمد و متوجه شد رکورد فروش این کتاب در آمریکا ۱۲ هزار دلار بوده است .

با این حال این کتاب روز چهارشنبه به یک خریدار ناشناس در لندن به قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ پوند فروخته شد.

فروشنده گفت: با شنیدن این رقم روی ماه پرواز می‌کردم.

این در حالی است که هیچ نسخه‌ای از این کتاب از سال ۱۹۹۱ تاکنون برای فروش عرضه نشده است و دو نسخه‌ای که از چاپ اول آن در آمریکا موجود است مربوط به چاپی است که ۶ ماه بعد از نسخه بریتانیایی و نسخه لندن در آمریکا منتشر شد.

این کتاب داستان دانشجویی به نام راسکولْنیکوف را روایت می‌کند که به خاطر اصول مرتکب قتل می‌شود. بنابر انگیزه‌های پیچیده‌ای که حتی خود او از تحلیلشان عاجز است، زن رباخواری را همراه با خواهرش که غیرمنتظره به هنگام وقوع قتل در صحنه حاضر می‌شوند، می‌کشد و پس از قتل خود را ناتوان از خرج کردن پول و جواهراتی که برداشته می‌بیند و آنها را پنهان می‌کند. راسکولنیکف بعد از اقرار به گناه و زندانی شدن در سیبری به حقیقت می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا