سوءاستفاده از مودم وای‌فای کافی‌نت!

بصیرنیوز،سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی شکایت فردی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا معلوم شد که شخصی ناشناس با هک مودم وای فای از حجم ترافیک اینترنت شاکی به صورت غیرمجاز استفاده کرده است.

وی افزود: در ادامه حسب دستور مقام قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار گرفت و با بررسی به عمل آمده مشخص شد متهم با استفاده از  IP مشخصی اقدام به استفاده از اینترنت وای فای شاکی نموده است؛ لذا با بررسی‌های فنی کارشناسان این پلیس دارنده IP مورد نظر شناسایی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا مازندران عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا استان در ادامه با هماهنگی مقام قضائی ضمن جمع آوری سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی متهم، وی را به این پلیس احضار کرده که وی پس از حضور ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت که مدتی پیش در یک مرحله به کافی نت شاکی مراجعه کرده و با گرفتن پسورد مودم وای فای کافی نت از خودش، با استفاده از گوشی به اینترنت وصل شده است؛ سپس با ذخیره کردن پسورد آن، هر از گاهی با استفاده از این یوزر و پسورد اقدام به استفاده از خط اینترنت شاکی نموده است.

وی گفت: سرانجام با تکمیل نمودن تحقیقات لازم از سوی کارشناسان این پلیس، پرونده به همراه متهم برای انجام مراحل قانونی به دادسرا تحویل داده شد.

این مقام انتظامی به کاربران توصیه کرد: رمز، حساب کاربری و اطلاعات شخصی خود را در وای فای‌های عمومی وارد نکنند.

رئیس پلیس فتا مازندران با بیان اینکه دارندگان مودم‌های وای فای باید مودم را از تنظیمات حالت پیش فرض خارج کنند به کاربران هشدار داد: عدم این کار باعث می‌شود تا نام کاربری و رمز عبور که در حالت پیش فرض است به راحتی توسط هکرها شناسایی شده و از خط اینترنت وای فای سوء استفاده شود.

وی تاکید کرد: حتما برای مودم‌های وای فای از رمزهای پیچیده که قابل حدس زدن نیست، استفاده کنید.

سرهنگ محمدنژاد همچنین در خصوص ارائه اینترنت رایگان در اماکن عمومی مثل رستوران‌ها، کافه‌ها و… گفت: این مراکز باید برای هر دفعه مراجعه فرد یک نام کاربری و رمز عبور مشخص تعریف نمایند، ضمن آن‌که اطلاعات مراجعان خود را نگهداری نمایند که در صورت بروز جرم از وای فای رایگان ارائه شده بتوانند این اطلاعات را در اختیار پلیس و مراجع قضایی برای جلب متهم اصلی قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا