بیکاری هزاران نفر از فارغ‌التحصیلان مازندرانی در رشته‌های کشاورزی

بصیر، حجت‌الله علی‌محمدی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در سوم تیرماه سال ۸۰ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۱۳ تیرماه توسط شورای نگهبان تأیید و به دولت ابلاغ شد.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران دارای ۱۴ هزار عضو بوده که دارای ۱۶ گرایش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه این سازمان دارای رتبه سوم کشوری از لحاظ اعضا است، گفت: افزایش بهره‌وری و نظام جامع دامپروری مصوباتی در بحث کشاورزی بوده که مربوط به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

علی‌محمدی تصریح کرد: با سازمان جهاد کشاورزی مازندران هماهنگی‌هایی صورت گرفت که در صورت وجود اراضی شیب‌دار در استان، فرصت فعالیت در آن را به اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران بدهند.

وی با بیان اینکه خواستار به‌کارگیری مهندسان کشاورزی در طرح‌های راضی شیب‌دار استان هستیم، خاطرنشان کرد: وظیفه به‌کارگیری مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی با دولت است و اکنون نیز متولی بخش کشاورزی استان، سازمان جهاد کشاورزی مازندران است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی مازندران افزود: در حال حاضر صندوق تعاون و رفاه در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان راه‌اندازی شده و صندوق مشترک استان‌ها نیز در سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور نیز برای حمایت از اعضا در نظر گرفته شده است.

علی‌محمدی با اشاره به ظرفیت‌های فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان رشته‌های کشاورزی مازندران، بیان کرد: پیشنهاد کرده‌ایم که اعضای سازمان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند شرکت‌های تعاونی تشکیل دهند و وارد عرصه خدمات مشاوره‌ای و تولیدی شوند.

وی با اعلام اینکه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران برنامه‌های زیادی برای اشتغال اعضای خود دارد، تاکید کرد: برای دست‌یابی به موفقیت نیاز به همکاری همه نهادهای متولی بخش خصوصی و دولتی داریم تا بتوانیم طرح‌های مذکور را به اجرا رسانیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در پایان گفت: مازندران ظرفیت‌های زیادی در اشتغال کشاورزی دارد اما هر روز بر تعداد بیکاران تحصیلکرده رشته کشاورزی این استان افزوده می‌شود.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا