سونامی بیکاری، دولت را با خودش خواهد برد

محمد باقر قالیباف صبح امروز طی سخنانی در مراسم افتتاح پایانه شهید کلاهدوز از خط ۴ مترو تهران ضمن تبریک آغاز سال نو و ولادت امیرالمومنین (ع)، با اشاره به نام گذاری سال جاری با عنوان  «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تاکید کرد: طبیعتا همه افراد در سطوح مختلف از جمله مدیران و مردم همه باید دست به دست هم دهیم و با معضل بزرگ بیکاری در کشور و نبود شغل دست و پنجه نرم کنیم؛ در این میان باید با تدبیر و خلاقیت این مشکل بزرگ را حل و فصل کنیم.

قالیباف: سونامی بیکاری دولت را با خودش خواهد برد

وی تاکید کرد: در حوزه مترو از چند سال گذشته این رویکرد مربوط به اقتصاد مقاومتی و نگاه مدیریت جهادی را در دستور کار قرار دادیم. همچنان که در دوره تحریم ها نیز با همه مشکلات و مسایل مالی، هرگز فعالیت های شهرداری در بخش های مختلف، خصوصا مترو تعطیل نشد.

قالیباف یادآور شد: در حوزه واگن سازی بسیاری از کارخانه ها در کشور تعطیل شده، این در حالی است که واگن سازی در شهرداری تهران به صورت دو شیفت کار می کند و امسال نیز قول گرفته ایم که فعالیت واگن سازی را به سه شیف افزایش دهیم تا کار به صورت ۲۴ ساعته انجام شود.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح ۱۰۰ کیلومتر مترو در روزهای آینده تاکید کرد:  بررسی های دقیق کارشناسی نشان می دهد احداث هر ۲۰ کیلومتر مترو ۱۶ هزار شغل مستقیم ایجاد می کند، به اضافه اینکه هر شغل مستقیم نیز ده شغل غیر مستقیم ایجاد می کند، در حقیقت با احداث ۱۰۰ کیلومتر مترو حدود ۸۰ هزار شغل مستقیم و ۸۰۰ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: همکاران من در شهرداری تهران بحث اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی و ایجاد اشتغال را در اولویت کارشان قرار داده اند.

قالیباف در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به اشتغال و تولید گفت: معضل بیکاری با روش هایی که تا الان دنبال شده قابل حل و فصل نیست، آمار روشن است و نشان می دهد با بسته های پیشنهادی و تصمیماتی که گرفته می شود، این کار به نتیجه نخواهد رسید بلکه باید راه، نگرش و رویکرد نو بر اساس همان مبانی اقفتصاد مقاومتی را مد نظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: تقاضای شغل قشر جوان ما حتما یک سونامی بزرگ در کشور است که اگر برای آن چاره اندیشی نکنیم، این سونامی دولت را با خودش خواهد برد.

شهردار تهران یادآور شد: باید پاسخگوی جوانان باشیم، در حالی نرخ بیکاری ۱۰ ، ۱۲ درصد اعلام می شود که بیکاری در قشر جوان تحصیل کرده بیش از ۳۸ درصد است و ما این معضل را در خانواده ها می بینیم.

قالیباف ابراز داشت: ما داریم طولانی ترین دوره رکود را در کشور تجربه می کنیم، این رکورد طولانی تاریخی شده و به یاد نمی آوریم که رکودی به این مدت در کشور وجود داشته باشد. از این رو باید برای آن چاره اندیشی شود و تدابیر مقام معظم رهبری در اولویت جدی ما قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به روش های کهنه، غیر علمی و غیر عملی پایان داده شود، تاکید کرد: تا زمانی که مدیران فعال نشوند،  تنبلی را کنار نگذارند و صرفه جویی نکنند هرگز قادر نیستند برای جوانان کار تولید کنند. ما به سهم خودمان همه تلاشمان این است که بتوانیم تا جایی که در توان داریم این کار را انجام دهیم و نمونه آن را نیز امروز شاهد هستیم.

قالیباف همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از همکاران شرکت مترو به منظور تلاش در افتتاح این پایانه، تاکید کرد: ما عمدتا بخشی از مترو را که استفاده می کنند، می بینیم ، اما واقعیت این است که ما در هر خط، باید باید سرویس مناسبی را برای استفاده مردم از طریق پایانه ها، کارخانه واگن سازی و … فراهم کنیم تا بتوان از خدمات حمل و نقل روزانه گرفته تا سایر خدمات مورد نیاز مترو ارائه شود.
افزایش سرویس دهی و کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط۴ با احداث پایانه شهید کلاهدوز

محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاح پایانه خط۴ مترو تهران طی سخنانی در جمع خبرنگاران ابراز داشت: در آغاز سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال توفیق داشتیم تا پایانه خط ۴ را در شرقی ترین نقطه شهر با وسعت ۱۶ هکتار ، بیش از ۱۳ کیلومتر خطوط ریلی و ۲۳ سوزن را افتتاح کنیم.

وی افزود: مردم در هنگام استفاده از مترو بیش از هر چیز خطوط در حال بهره برداری را مشاهده می کنند. این در حالی است که شبکه مترو نیازمند زیرساخت هایی است که در همین راستا لازم است در انتهای هر خط مترو در شرق و غرب و شمال و جنوب پایانه های مورد نیاز را احداث کنیم  تا قطارها برای توقف شبانه و آماده سازی در این پایانه ها پارک شوند. علاوه بر آن کلیه فعالیت های خدماتی شامل نظافت، شست و شو و تعمیرات واگن ها در این پایانه ها انجام می شود.

شهردار تهران خاطرنشان ساخت: بجز هزینه های صورت گرفته برای خرید زمین مورد نیاز به منظور احداث پایانه خط ۴ مترو بیش از ۲۰۰میلیارد تومان در حوزه تاسیسات این خط هزینه شده که امیدواریم با این کار سرعت سرویس دهی را افزایش داده و سرفاصله حرکت قطارها را کاهش دهیم.

وی در پاسخ به سوالی در باره انتقال پایانه شرق به محل جدید ابراز داشت: ما منتظربودیم که سفرهای نوروزی شهروندان به صورت کامل به اتمام برسد تا بتوانیم پایانه شرق را در ماه جاری به محل جدید خود منتقل کنیم .

شهردار تهران در ادامه با اشاره به برنامه های پیش رو به منظور افتتاح خطوط جدید مترو تاکید کرد : خط ۷ مترو به عنوان یکی از خطوط مهم و پررونق متروی تهران در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد. این خط از شرق به سمت شمال غرب تهران امتداد یافته و با تمامی خطوط مترو تقاطع دارد.

وی در ادامه از انجام تست گرم خط متروی فرودگاه امام(ره) در روزهای آتی خبرداد و گفت: همانطور که پیش از این به شهروندان قول داده بودیم ۱۰۰ کیلومتر متروی تهران در فصل بهار افتتاح خواهد شد تا بتوانیم به رکورد ۳۰۰ کیلومتر مترو در تهران دست پیدا کرده و کلیه ۸ خط متروی تهران را به پایان برسانیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا