آبی‌ترین سواحلی که پیش از مرگ باید ببینید

بصیرنیوز،سواحل، همیشه جزو پرمخاطب‌ترین مقصد‌ها برای گردشگران هستند. به نقل از کجارو ما را برای معرفی آبی‌ترین آن‌ها دنبال کنید.

اگر در آینده به یکی از این سواحل سفر کردید؛ دوربین عکاسی خود را جا نگذارید. شاید توصیف منظره زیبایی که دیده‌اید بدون سند و مدرک، برای دوستانتان غیرقابل باور باشد.
آبی‌ترین سواحل دنیا که پیش از مرگ باید ببینید
بعضی اوقات در زندگی تمام آنچه که نیاز داریم تا به شرایط ایده‌آل بازگردیم، تنها داشتن یک تعطیلات خوب و آرام است. چه بهتر که این زمان را در ساحلی آبی و با آرامش سپری کنیم.

برای اینکه کمتر به زحمت بیفتید، لیستی از دیدنی‌ترین ساحل‌ها را برای شما آماده کرده‌ایم. شاید دفعه بعد تصمیم بگیرید تعطیلات خود را در آرامش صدای امواج بگذرانید و از آفتاب گرفتن در آن‌ها لذت ببرید.

اما این لیست یک خاصیت دارد که ما آن را آبی‌ترین آب‌ها نامگذاری کرده‌ایم. سواحل، دریاچه‌ها و دریا‌ها یا خلیج‌هایی که بدان اشاره می‌کنیم، از آبی سیر تا فیروزه‌ای را شامل می‌شود. انتخاب با شماست که کدام را بیشتر می‌پسندید. با این اوصاف نیاز به توضیح بیشتر نیست که این مکان‌ها برای اتصال دوباره شما به طبیعت در کنار خانواده، بهترین در نوع خود هستند.
اگرمنوی در یونان
شاید نتوان نقطه‌ای را در جزیره «Lefkada» پیدا کرد که چشم‌اندازی زیبا از دریای یونان نداشته باشد. اما اگرمنوی در ساحل غربی چیزی فراتر روبروی شما قرار می‌دهد. برای رسیدن به ساحل باید از مسیر سر پایینی تندی که برای آن تعبیه شده استفاده کنید و ممکن است گاهی شلوغ باشد، اما ارزشش را دارد. ساحلی با ماسه‌های سفید، در تضادی چشم‌نواز با آبی فیروزه‌ای دریا. مکانی ایده‌آل برای استراحت و آفتاب گرفتن.
دریاچه آتشفشان در اورگان
آبی سیر این دریاچه که در دل دهانه آتشفشانی خاموش کوه «Mazama» قرار گرفته، آن را به یکی از دیدنی‌ترین دریاچه‌های آمریکا بدل نموده است. آب این دریاچه از آنجا که هیچ رودی به آن سرریز نمی‌شود، بی‌نهایت صاف و آرام است. همین نیز موجب گردیده تا علاقمندان به غواصی در آب سرد نیز توجه خاصی بدان نمایند. دریاچه آتشفشان که در جنوب ایالت اورگان واقع است، لقب عمیق‌ترین دریاچه آمریکا را نیز یدک می‌کشد. عمق این دریاچه در حدود ۶۰۰ متر است که نور آفتاب تن‌ها تا ۱۰۰ متری آن نفوذ می‌کند.
کان‌سان در ویتنام
ساحلی پاک و شیشه‌ای با منظره صخره‌های گرانیتی که در جزیره کان‌سان ویتنام قرار گرفته است. تن‌ها جزیره از مجمع‌الجزایر کان‌دائو با ۱۶ جزیره که دارای سکنه است. ساحل این جزیره در دنیا نظیر ندارد. این جزیره در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری ساحل جنوب شرقی ویتنام قرار دارد. ساحل دست نخورده آن با ماسه‌های طلایی احاطه شده است. آبی فیروزه‌ای آب آن چشم‌اندازی استثنایی در ترکیب با ساحل پدید آورده است.
خلیج شیطان در جزایر بریتیش ویرجین
بعضی اوقات برای تماشای بهترین چشم‌انداز، باید زحمت مسیر را نیز به جان خرید. مسیر رسیدن به خلیج تماشایی شیطان هم از این قاعده مستثنی نیست. در واقع مشتری هم برای آن کم نیست. عده زیادی این سختی را به خود می‌دهند تا در آب‌های شفاف و فیروزه‌ای آن غواصی کنند و یا در ساحل آن تکیه دهند و از تماشای این خلیج لذت ببرند.
دریاچه‌های پلیتویچ در کرواسی
به فاصله دو ساعت از پایتخت صنعتی، زاگرب، طبیعتی بکر قرار گرفته است به نام پارک ملی دریاچه‌های پلیتویچ. این پارک جنگلی شامل ۱۶ دریاچه کوچک به رنگ زیبای آبی فیروزه‌ای است که چشم‌اندازهای بی‌نظیری از شاهکار مادر طبیعت در خود جای داده است. راه چوبی این پارک گردشگران را به میان این مناظر بکر هدایت می‌کند.
آمبرگریس‌کایه در بلیز
بهشت غواصان و علاقه‌مندان به دنیای زیر آب اینجا است. بزرگترین صخره‌های مرجانی خارج استرالیا که به واسطه عمق کم آن و مرجانی بودن، مناظر بکری را رقم‌زده است. در اینجا می‌توانید از فاصله نزدیک به تماشای چکش ماهی و سفره ماهی بنشینید. مارماهی، لاک پشت و ماهی رنگین‌کمانی همگی از ساکنان این منطقه هستند. همچنین غارهای آبی آن جذابیت خاصی برای غواصی دارد.
دریاچه پنج‌گل در چین
یکی از میراث جهانی ثبت شده توسط یونسکو، با آبشارهای چشم‌نواز خود که به درون آب‌های آبی سرازیر می‌شوند. این پارک ملی در استان سیچوان چین واقع شده است. معروف‌ترین جاذبه آن، دریاچه زلال و بلورین پنج‌گل آن است. آب این دریاچه به قدری شفاف است که نگاه کردن به منظره درون آن مانند نگاه کردن از درون پنجره‌ای شیشه‌ای است. به خصوص که درختان و گیاهان افتاده در کف آن زیبایی آن را دو چندان می‌کند. همچنین با نگاه کردن به آن از زاویه‌ای پایین انعکاس زیبای درختان و کوه‌های اطراف بر روی آب را در پی دارد.
جزیره هاولاک در هند
این جزیره یا به بیانی بهشت دورافتاده، بخشی از زنجیره جزایر آندامان در خلیج بنگال است. سفر به این جزیره راحت نیست، اما ساحل ماسه‌ای سفید آن در ترکیب با آب‌های کبود رنگ، آنقدر زیبا است که ارزشش را دارد. علاقمندان به دنیای زیر آب هم قدر این مکان را به خوبی می‌دانند. جزیره هاولاک همان مکانی است که شما را به کلی از فضای شلوغ کسب و کار و روزمرگی خارج می‌کند.
ایسلاس‌روزاریو در کلمبیا
در منطقه کارتاگنا، زنجیره‌ای کوچک از جزایر خالی از سکنه به نام ایسلاس دروزاریو وجود دارد. سواحل ماسه سفید آن توسط آب‌های عمیق آبی محاصره شده‌اند. این سواحل مرجانی زیستگاه هزاران آبزی استوایی هستند.
دریاچه پیتو در کانادا
دریاچه پیتو واقع در پارک ملی بانف به خاطر رنگ آبی یخی منحصر‌به‌فرد خود بسیار معروف است و بار‌ها سوژه عکاسان قرار گرفته است. رنگ‌آمیزی شگفت‌انگیز این دریاچه از قله «باو» چشم‌اندازی خیره‌کننده فراهم آورده است. در واقع بیشتر عکس‌های پوستری این منطقه نیز از همین نقطه گرفته شده‌اند. نکته جالب در این منطقه نیز وجود چشمه‌های آب گرم طبیعی در آن است که بسیاری برای خواص درمانی به آن‌ها رجوع می‌کنند.
جزایر مالدیو
معروف به عنوان یکی از بهترین مجموعه جزایر جهان، تعجبی ندارد که بسیاری از افراد مشهور آن را به عنوان مقصد گردشگری محبوب برای خود برگزینند. این جزایر کم ارتفاع در میان اقیانوس هند و دریای عرب قرار گرفته‌اند.
پالاوان در فیلیپین
اگرچه با یک پرواز کوتاه از مانیل تا پالاوان راهه است، اما به محض ورود متوجه می‌شوید که در دنیایی دیگر پای گذاشته‌اید. صخره‌های سرسبز بر‌آمده از آب، رنگ آبی سیر آب‌های اطراف، سواحل مرموز و مرجانی و انبوه ماهی‌های موجود در آن تن‌ها بخشی از زیبایی این منطقه است.
گودال تو‌سائو در سا‌ئوما

معروف به گودال بزرگ، نامی که با توجه به شکل آن برای آن در نظر گرفته شده است. استخری طبیعی که در دل اقیانوس آرام قرار دارد. برای رسیدن به این استخر زلال و زیبا باید از میان جنگل‌های پرآب قرار گرفته در منطقه آتشفشانی لاوا واقع در جزیره اوپولوی سائوما عبور کنید. بعد از آن همه چیز به میزان شجاعت شما بستگی دارد. شیرجه از ارتفاع و یا پایین آمدن از نردبان و رعایت جانب احتیاط برای ورود به آب. ارتفاع آب این گودال به حدود ۳۰ متر می‌رسد. اتصال آب این گودال با آب اقیانوس این اطمینان خاطر را می‌دهد که آب آن خشک نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا