چرا مولودی مبارک تر از امام جواد(ع) در اسلام وجود ندارد؟

بصیرنیوز،حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان پیش از ظهر امروز در مراسم ولادت امام جواد (علیه الاسلام) که  در مؤسسه رواق الحکمه قم برگزار شد، ضمن تبریک ولادت این امام همام، اظهار داشت: این ولادت، میلاد بزرگی است که حضرت امام رضا(علیه السلام) درباره ولادت ایشان فرمود در اسلام مولودی به مبارکی فرزندم حضرت جواد (ع) وجود ندارد.

وی ابراز داشت: سرّ این مطلب آن است که در هر یک از مقاطع تاریخ تشیع، این مذهب در خطرات و آفاتی قرار داشت و امام رضا(ع) نیز دیر صاحب فرزند شدند و به همین دلیل اصل امامت زیر سؤال می رفت و حضرت حق، امام جواد(ع) را به امام رضا(ع) بخشید.
این محقق و پژوهشگر خاطرنشان ساخت: امام جواد(ع) مولود بزرگی است که در دعاهای ماه رجب ایشان را با این بند «اللهم انی اسئلک بالمولودین فی رجب» می خوانیم.
این استاد حوزه تصریح کرد: ماه مبارک رجب با بسیاری از ماه ها متفاوت است و دعاهای وارده در آن بسیار برای انسان مغتنم می باشد که باید از آن استفاده کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان با بیان این مطلب که ما بچه سرمایه داران فقیر هستیم، اظهار داشت: کسانی که همانند امام جواد(ع) یا سایر ائمه(ع) را دارند، باید حال و روز بهتر و والاتری داشته باشند؛ اما متأسفانه از این بزرگان استفاده نمی کنیم.
وی اظهار داشت: قرآن برای «خواندن» نیست؛ بلکه برای «شدن» است و باید در این راه تلاش بسیاری کرد؛ قرآن باید در جان انسان جای پیدا کند؛ نه اینکه فقط آن را قرائت نماییم.
این محقق و پژوهشگر ابراز داشت: طلبه و روحانی «بی سحر» و «بی قرآن» معنا ندارد و با داشتن آن می توان به جایی رسید.
این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به مقامات عالی، باید به در خانه خدا رفت و از زدن درب خانه غیرخدا دور شد.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان تصریح کرد: حیات، ممات، عزت، ذلت و … دست خداست و با انقطاع از خلق، می توان به حضرت حق رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا