هشدار درباره تهدید کاندیداهای شوراها به رد صلاحیت

بصیرنیوز، بهرام پارسایی اظهار کرد: در استان ها علاوه بر هیأت نظارت استان ها ، کمیته بازرسی سه نفره ای فعالیت می‌کنند که کارآنها از ناظرین جدا است و شرح وظایف خاصی دارند که اگر گزارش تخلفی وجود داشته باشد به هیأت مرکزی و کمیته مرکزی بازرسی گزارش خواهند کرد.

وی افزود:‌ ما اخیرا گزارش هایی داریم که ناظرین در استان ها و شهرستان ها از کاندیداهای انتخابات شوراها می خواهند انصراف دهند و در غیر این صورت آن‌ها را رد می‌کنند. قانون چنین اجازه ای را به آن‌ها نداده است.  بازرسین چند استان و تهران این گزارش ها را به ما ارائه کردند و در اسرع وقت یک نفر از اعضای هیأت مرکزی به همراه یک نفر از بخش بازرسی برای بررسی این موضوع اعزام خواهند شد.
این  نماینده مجلس یادآور شد: اگر چنین مواردی وجود داشته باشد که هیأت های نظارت استان ها تخلفی انجام داده باشند و بعد از تذکر ، این تخلف تکرار شود هیأت مرکزی از اختیار قانونی خود استفاده می‌کند و نسبت به تعویض اعضای هیأت نظارت استان ها اقدام خواهد کرد.
پارسایی ضمن هشدا ر به هیأت های نظارت استان ها و شهرستان ها برای فعالیت در چارچوب قانون گفت: یکی از توصیه های رهبری مشارکت حداکثری است لذا اعضای هیأت های نظارت باید دقت کنند صرفا در چارچوب قانون فعالیت کنند تا باعث دلسردی و ناامیدی کاندیداها و مرد م نشوند و مطلقا نسبت به تهدید به رد صلاحیت کاندیداها ورود نکنند.
این عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات های شورای شهر و روستا در پایان گفت که این هیأت طبق مسئولیت خود اقدام می‌کند و با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا