دلی الی بهتر از کریستیانو رونالدو

بصیرنیوز،دلی الی یکی از ستاره‌های لیگ برتر انگلیس امروز ۲۱ ساله می‌شود. او یکی از امیدهای تیم‌ ‌ملی انگلیس نیز خواهد بود. چند ماه پیش مائوریسیو پوچتینیو (سرمربی تاتنهام) در مصاحبه با Efe درباره این بازیکن گفت‌: اکنون هنگام حضور مهم‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال انگلیس در سال‌های اخیر است. این موضوع با توجه به آمار ثبت شده نیز آشکار است، هافبک انگلیسی آمار بهتری از کریستیانو رونالدو در این سن داشته است.

بازیکن جوان انگلیسی نخستین بازی اش را در لیگ برتر انگلیس با ۱۹ سال و چهار ماه انجام داد و توانست در ۴۱ گل تیمش در دو فصل تاثیرگذار باشد. او در ۲۶ گل نقش داشته است و ۱۵ گل را وارد دروازه‌ حریفان کرد. این آمار در ۶۳ بازی به ثبت رسید.

رونالدو زمانی که ۲۱ سال داشت، ۸۲ بازی انجام داده بود. مهاجم پرتغالی تنها ۱۸ سال و ۶ ماه داشت که الکس فرگوسن نخستین فرصت بازی را به او  با پیراهن منچستریونایتد داد. رونالدو در دو سال و نیم برای یونایتد ۱۴ گل به ثمر رساند و ۱۳ پاس گل داد.

دلی الی اکنون مدنظر تیم‌های بزرگ اروپایی است. تیم‌های رئال‌ مادرید و بایرن مونیخ بیشتر به این بازیکن نزدیک شدند. جابه‌جایی او ممکن است رکورد جدیدی را در نقل‌ و انتقالات به ثبت برساند. روزنامه‌ تایمز در این‌باره نوشت: تاتنهام تنها در صورتی دلی الی را خواهد فروخت که پیشنهادی بالاتر از ۱۰۱ میلیون یورو دریافت کند. مادرید پیش از این گرت بیل را بالاترین رقم در آن زمان از تاتنهام خرید. ارزش دلی الی بر اساس اعلام CIES ۱۱۰ میلیون و نیم است. با این حال باشگاه لندنی قصد ندارد او را بفروشد و می‌خواهد قراردادش را تا سال ۲۰۲۲ تمدید کند و پیشنهاد دستمزد هفته‌ای ۱۰۰ هزار پوند را به او بدهد (سالی ۶ میلیون یورو).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا