وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

تولید ۳۰۰میلیون قطعه مرغ در مازندران با اجرای پروژه مرغداری ۳۰ هزار قطعه‌ای فریدونکنار

بصیر، محمود حجتی در حاشیه سفر رئیس جمهور به مازندران در ارتباط ویدئو کنفرانسی در فریدونکنار، با اشاره به تعدادی از پروژه‌ها، اظهار کرد: نخستین طرح پرورش ماهی در قفس است که در طول دو سال گذشته بر اساس مطالعات به عمل آمده و استقبال دست اندرکاران، ۳۸ مورد موافقت اصولی با ظرفیت ۲۰ هزار تن ماهی در دریا صادر شده است.
وی با بیان اینکه امروز قرار است ۴۸ مورد پروژه با ظرفیت هزار و ۵۰۰ تن به بهره برداری برسد، تصریح کرد: اجرای سامانه های افزایش بهره وری آب در هزار و ۲۰۰ هکتار در ۴۶۵ مزارع و باغ در ۱۹ شهرستان با هزار و ۴۰ بهره بردار از دیگر طرح‌های در دست اقدام با اعتبار مصوب ۱۶ میلیارد تومان است.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: با اجرای این طرح سطح آبیاری تحت فشار در مازندران، به ۸ هزار هکتار در این دولت می رسد.
حجتی گفت: با به کارگیری این طرح، کاهش مصرف آب را به دنبال دارد و به مسایل زیست محیطی نیز توجه می‌شود.
وی از بهره برداری فاز نخست گلخانه مدرن هیدروپونیک با تولید محصولات کشاورزی در فضای ۲۰ هکتاری خبر داد و گفت: ۸ هکتار از این میزان اجرا شده است و مابقی نیز در دست اجرا قرار دارد.
وزیر کشاورزی با اشاره به تولید محصولات صیفی در کشور نیز، اظهار کرد: اجرای این طرح در هر هکتار ۴۰۰ تن صیفی برداشت می‌شود.
حجتی گفت: اجرای این طرح با نظام و تجهیزات جدید در هر هکتار ۴۰۰ تن صیفی‌جات برداشت می‌شود که در مقایسه با آنچه به صورت سنتی صورت می گرفت، این میزان به ۲۰ تن در هر هکتار می‌رسد.
وی افزود: احداث باغ در اراضی شیبدار هزار و ۵۶۰ هکتار در ۱۶ شهرستان با زمینه افزایش اشتغالزایی سه هزار و ۱۲۰نفر و اعتبار ۱۰ و نیم میلیارد تومان صورت گرفته است.
وزیر کشاورزی گفت: توسعه اراضی شالیزاری در ۴ هزار و ۵۸۰ هکتار در قالب ۶۶ پروژه صورت می‌گیرد که بیش از هشت هزار خانواده بهره‌مند می‌شوند.
حجتی همچنین خاطرنشان کرد: طرح مرغ مادر ۳۰ هزار قطعه‌ای در فریدونکنار نیز به بهره‌برداری رسید و با اجرای این پروژه ظرفیت تولید یک روزه مازندران به ۳۰۰میلیون قطعه می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا