خلوت ترین ایستگاه های قطار دنیا+عکس

بصیرنیوز، برخی از شلوغترین ایستگاه های قطار دنیا در ژاپن قرار دارند. درواقع طبق آمار سال ۲۰۱۳ از ۵۱ ایستگاه شلوغ دنیا شش ایستگاه در این کشور جزیره ای کوچک اما متراکم قرار دارند. شلوغ ترین آن ها ایستگاه شیتجوکو در توکیو است که هر روز ۳٫۶ میلیون مسافر را جابجا می کند.

درمقابل ایستگاه شیپی در کمبریج شایر در بریتانیا به طور متوسط تنها یک مسافر را در ماه جابجا می کند که آن را خلوت ترین ایستگاه قطار حداقل در بریتانیا کرده است. تنها یک قطار در روزهای هفته از این ایستگاه عبور می کند که از کمبریج می آید و فقط اگر مسافری باشد در ایستگاه توقف می کند. در بیشتر روزها هیج مسافری وجود ندارد. اما همیشه اینطور نبوده است. در راه برگشت به کمبریج قطار حتی توقف هم نمی کند. ایستگاه شیپی هیل در روزهای اوجش روزانه دو قطار باربری داشت که سبزیجات را در سراسر منطقه و لندن توزیع می کردند و صدها مسافر از آن استفاده می کردند. بعدها کامیون ها جایگزین قطارهای باری شدند و مردمی که به تجارت سبزیجات می پرداختند کم کم مردند. کلیسا و سالن روستا ناپدید شدند و مدرسه در سال ۱۹۷۰ بسته شد و دهکده درحال حاضر به طرز باورنکردنی متروک است.
ایستگاه کیوشیراتاکی در ژاپن نیز بسیار خلوت است. قطار تنها دوبار در روز اینجا توقف می کند، یک بار در صبح برای برداشتن کانا هارادا، دانش آموز دبیرستانی در راه مدرسه و یک بار هنگام عصر برای بازگرداندن او به خانه. کانا تنها مسافر این ایستگاه است و یا بود زیرا او در مارس ۲۰۱۶ فارغ التحصیل شد. بیشتر ایستگاه های خلوت دیگر در بریتانیا هستند. در دسامبر ۲۰۱۶ ده ایستگاه خلوت براساس تعداد مسافری که در سال حمل می کنند در انگلستان اعلام شد که بین ۱۲ تا ۱۱۶ مسافر در سال را جابجا می کردند.

خلوت ترین ایستگاه های قطار دنیا
خلوت ترین ایستگاه های قطار دنیا
خلوت ترین ایستگاه های قطار دنیا
خلوت ترین ایستگاه های قطار دنیا
خلوت ترین ایستگاه های قطار دنیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا