فرمانده دریابانی استان مازندران در گفت‌وگو با بصیرنیوز خبر داد

نجات بیش از ۲ هزار غریق در دریای خزر از ابتدای سال ۹۵ تا پایان نوروز ۹۶

بصیر، سردار هوشنگ حسینی فرمانده دریابانی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بصیرنیوز اظهار کرد: با توجه به موقعیت ویژه استان مازندران به خصوص در نوار ساحلی دریای خزر و ورود توریست‌ها و گردشگران به این استان، کارکنان دریابانی استان با حضور مستمر خود در داخل دریا و نوار ساحلي نظم و امنیت را برای گردشگران فراهم کردند.

وی افزود: دريابانان اين استان در کنار تامين امنيت توریست‌ها و گردشگران با گشت‌هاي هدفمند و حضور مستمر در نقاط خطر آفرين موفق شدند از ابتدای سال ۹۵ تا پایان نوروز ۹۶ جان ۲ هزار و ۱۴۶ نفر از مسافران و گردشگران كه در حال غرق شدن در درياي خزر بودند را نجات دهند.

فرمانده دریابانی استان مازندران خاطرنشان کرد: تعداد هزار و ۷۴۰ نفر از این نجات یافتگان مرد و ۴۰۶ نفر زن بودند که در مناطق خارج از محدوده طرح ساماندهی دریا در حال شنا بودند.

حسینی با اشاره به اينکه اجراي طرح ساماندهی دريا از مطالبات مردم است تصريح کرد: لازم است که دریابانان استان مازندران همواره با برخورد قاطع و قانوني با هنجارشكنان در سواحل، امنيت بيشتري را براي مردم در استفاده از مواهب طبيعي فراهم کنند.

وي تاكيد کرد: مسافران و گردشگران بايد به توصيه‌هاي ماموران توجه و نکات ايمني را رعايت کنند تا دچار مشکلاتي جبران ناپذير نشوند.

حسینی در پايان اظهار اميدواي کرد كه با همکاری همه سازمانهايي که در اجراي طرح ساماندهی دريا و تامین سلامت و امنیت در اين استان تلاش مي کنند، شاهد كاهش غريق و همچنين تلفات ناشي از ساير حوادث در دريا باشيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا