ایرانیان خارج از کشور چگونه در انتخابات ثبت‌نام کنند؟

حسن قشقاوی با بیان این‌که هیات‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور و هم‌چنین هیات‌های نظارت فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، گفت: با حکم آقای رحمانی‌فضلی،‌ آقای محمدی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه با عنوان رئیس هیات اجرایی انتخابات در خارج از کشور انتخاب شده است.

قشقاوی با بیان این‌که وی نیز از سوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و با حکم آیت‌الله جنتی به عنوان رئیس هیات نظارت بر انتخابات در خارج از کشور تعیین شده است، گفت: نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور موظف شده‌اند اعضای هیات اجرایی و اعضای هیات نظارت بر انتخابات را تعیین کنند که در اکثر نمایندگی‌ها ترکیب دو هیات مذکور مشخص شده است.
این مقام مسئول در وزارت خارجه گفت: ملزومات و لوازم برگزاری انتخابات از جمله برگه تعرفه و مهر و دیگر موارد تهیه شده و به موقع به نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور ارسال خواهد شد. حدود ۹۰ درصد از حوزه‌های انتخابیه در خارج از کشور برای استقرار صندوق انتخابات مشخص شده‌اند و هیات‌های نظارت و اجرایی جلساتی را به صورت منظم برگزار کرده‌اند.
در اواسط اسفندماه توسط هیأت نظارت بر انتخابات، رئیس و اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور منصوب شد.
با تصویب هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در حکمی از سوی رئیس هیأت نظارت، حسن قشقاوی معاون وزیر امور خارجه به عنوان رئیس، مهدی اهری‌ مصطفوی، محمدرضا حواصلی آشتیانی، میرمسعود حسینیان و محمود اصفهانی‌نژاد به عنوان اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری خارج از کشور منصوب شدند.
روز گذشته نیز احمدی معاون سیاسی وزیر کشور  گفت: افراد خارج از کشور که در روز ۲۹ اسفند اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۸ سال تمام داشته باشند یعنی متولدین ۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۸ و قبل از آن می‌توانند در مراکزی که صندوق‌ها با کمک وزارت خارجه پیش‌بینی شده است در انتخابات شرکت کرده و رای دهند.
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: اگر کسانی در خارج از کشور شناسنامه همراهشان نباشد با ارائه پاسپورت می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و ما پیش‌بینی کردیم که در حدود ۱۴۰ محل انتخابات انجام گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا