زاکانی: دولت فعلی، اقتصاد را دچار مرگ مغزی کرد

داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: کشور امروز از نظر اقتصادی در مرز بحران قرار دارد و دولت پیکره اقتصاد را دچار مرگ مغزی کرده است.

 علیرضا زاکانی داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت نام در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران گفت:  با انقلاب اول پرونده استبداد بسته شد؛ با انقلاب دوم پرونده استعمار بسته شد و به استقلال سیاسی رسیدیم؛ با انقلاب سوم باید به استقلال اقتصادی و فرهنگی برسیم و فاصله زیاد ایجاد شده بین جمهوری اسلامی با جریان پردرخشش انقلاب اسلامی را جبران کنیم؛ باعث و بانی ایجاد این فاصله، تفکر غرب‌گرا و مدیران اشرافی، خسته و بی حال در کشور بوده و هستند.
وی افزود:  فوریت امروز ما اقتصاد است و پیروزی در جنگ اقتصادی با دشمنان، نیازمند روحیه رزمندگی، اعتماد به مردم، تکریم کارگر و کارآفرین ایرانی و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه است نه ناامیدی از توان داخلی و نه فقط چشم دوختن به دست طمعکار خارجی.
داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: کشور امروز از نظر اقتصادی در مرز بحران قرار دارد و مهمترین عامل آن رکود بعنوان بدترین عارضه آن است. رکود مثل مرگ‌مغزی است و تورم مانند تب بالاست و دولت فعلی به جای درمان تب، پیکره اقتصاد را دچار مرگ مغزی کرده است، مانند اینکه پلیس برای کاهش تلفات جادهای همه خودروها را متوقف کند.
زاکانی تصریح کرد: تامین اجتماعی را ببینید؛ در آمارهای رسمی  مجموع دارایی و مطالبات دولتی این سازمان بالغ بر ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است، اما جمع تعهدات و بدهی آن به مردم بالغ بر یک میلیون و ششصد هزار میلیارد تومان است که در آمارهای غیررسمی تا ۴ میلیون میلیارد تومان برآورد می‌شود؛ نتیجه این وضعیت یعنی دارایی تامیناجتماعی تنها  ۹% بدهی را پوشش می دهد. این تنها یک مثال بود و وضعیت بانک ها بیمه ها و مالیات و بسیاری موارد دیگر بهتر از این نیست.
وی اظهار داشت:  متاسفانه دولت فعلی به بحران در اقتصاد باور ندارد و اعلام می‌کند همه چیز آرام است، این اگر خیانت نباشد، حداقل جهل مرکب است و لذا در صورت تداوم این دولت، اراده ای برای اقدام و اصلاح وجود نخواهد داشت.
داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات کشور عنوان کرد: این مشکلات ۱۰۰% و با رفع ناکارآمدی از طریق استفاده از ظرفیتهای داخلی و بدون نیاز اولیه به حتی یک دلار سرمایه گذاری جدید خارجی قابل حل است و نیاز به وارد کردن مدیر خارجی هم نیست، پیکره خسته و بی جان مدیریت کشور نیازمند نیرو و نشاط جوانان فرهیخته پرتلاش و با انگیزه است.
زاکانی ادامه داد: بنده مدتهاست با استفاده از ظرفیت کارشناسی و مدیریتی داخلی، به اولویتهای اساسی برای حل مشکل عاجل اقتصادی رسیدهام و برای یک دوره چهارساله برنامهمدون کاملی برای توقف روند خسارت بار کنونی و در ادامه ایجاد رونق اقتصادی دارم که تفصیل آن ارائه خواهد شد.
وی در تشریح برنامههای خود عنوان کرد: گام اول “دولت اقدام و اصلاح” شکستن رکود است. از جمله مهمترین اقدامات در گام نخست، فعال کردن ظرفیت‌های عظیم مغفول در صنایع پایین دستی پتروشیمی، احیاء کشاورزی، جنگل‌ها، معادن، محیط زیست و توسعه فوری سواحل‌مکران است؛ این منطقه استراتژیک آنچنان اهمیت دارد که در نظر دارم حداقل چهار مرتبه در سال جلسه هیات دولت در آنجا تشکیل شود و از نزدیک توسعه همه جانبه را دنبال کنیم.
زاکانی گفت: اشراف بر مسایل کلان کشور نشان می‌دهد که اجرای دقیق برنامههای اقتصادی زمان منطقی می‌طلبد و وعدههای توخالی ۱۰۰ روزه تنها مصرف انتخاباتی دارد؛ اما باید احساس عدالت را از همان روز اول “دولت اقدام و اصلاح” در مردم زنده کرد؛ گام اول آن است که نه تنها حقوقهای نجومی دیگر تکرار نشود بلکه رئیس جمهور خود همپایه معلمان و تمام وزرا نیز حداکثر همپایه استادان دانشگاه حقوق بگیرند.
داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این مساله شعار نیست.سال‌ها خودم به آن عمل کردهام. از مجلس هشتم تاکنون که تنها حقوق هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را دریافت می‌کردم، به اندازه میانگین حقوق معلمان در زندگی شخصیام اکتفا کرده و بقیه را خرج برنامههای اجتماعی و اهداف انقلابی کردهام.
وی ادامه  داد:  اگر در کنار برنامههای اقتصادی با فساد مقابله موثر نشود، هرچه انبار کنیم موش‌ها خواهند برد. اگر با قاچاق رسمی گردن کلفتها برخورد شود که بین ۱۵ تا ۲۵ میلیارد دلار است و هر یک میلیارد دلار ۱۰۰ هزار شغل را می‌سوزاند، بین ۱٫۵ تا ۲٫۵ میلیون فرصت شغلی بدون نیاز به سرمایه گذاری جدید احیا می‌شود.
زاکانی تصریح کرد: کانون توجه دولت آینده، تکریم مادران و حل معضلات اصلی خانواده شامل اشتغال، ازدواج، سلامت و مسکن است. نقطه عزیمت برنامههای اقتصادی هدف گیری این سه موضوع خواهد بود و پیشران تحول در این مسیر نظام تعلیم و تربیت با محوریت آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه خواهد بود.
داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: کشور نیازمند آرامش، همکاری بین قوا، همدلی بین اقوام و مذاهب است. ان شاءالله با عبور از بحران فعلی و سربلندی ملت ایران در جنگ اقتصادی با امریکا، قدرت‌های اقتصادی جهان برای سرمایه گذاری در ایران به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. ما می‌توانیم در این مرحله حساس به لطف خداوند و مدد اهل بیت علیهم السلام، با درس آموزی از امام و شهدا و تبعیت از رهبر انقلاب با اتکا به نیروی عظیم مردم به پیروزی دست یابیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا