اول و آخر غذا «نمک» مصرف کنید

نعمت‌الله مسعودی متخصص طب سنتی گفت: سوء مزاج‌های معده در طب سنتی به ۱۲ نوع دسته‌بندی می‌شوند. هم اکنون نفخ گوارش و سردی معده در درصد افراد زیادی از جامعه به دلیل اصول غلط غذایی مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: عادات غلط غذایی همچون خوردن ماست با ترشی همراه غذا، مصرف غذاهای خام و پخته با هم و درهم خوری از دلایل این سوء مزاج‌ها است و باید بدانیم معده خانه تمام بیماری‌ها است و باید به درمان بیماری‌های گوارش اهمیت زیادی داد.

این متخصص طب سنتی گفت: کسانی که مشکلات گوارشی دارند اگر وضعیت آنها به حدی برسد که نتوانند درد را تحمل کنند یا یکسری علائم غیرطبیعی در فرد به وجود آید باید حتماً به متخصص مراجعه کند مثلاً فردی که احساس می‌کند لقمه غذا دیر پایین می‌رود این خود می‌تواند یک نشانه خطر باشد که نیاز دارد برای درمان آن به پزشک مراجعه کند.

مسعودی اضافه کرد: کسی که به مشکلات گوارشی دچار است باید قبل از مصرف هر دارویی ابتدا نحوه خورد و خوراک و سبک زندگی خود را تغییر دهند کسی که با مشکل معده مواجه است قبل از اصلاح مواد غذایی خود نمی‌تواند با مصرف رانیتیدین و سایر داروها بهبود پیدا کند.

این متخصص طب سنتی گفت: دو دستور وجود دارد که در کاهش مشکلات معده و  گوارش بسیار مؤثر است، اینکه باید هر لقمه غذا ۳۲ بار جویده شود این باعث نرم شدن غذا و هضم راحت‌تر می‌شود. همچنین سبب می‌شود فشار کمتری به معده وارد شود.

وی ادامه داد:‌ همچنین مصرف نمک طبیعی یا دریا اول و آخر غذا به مقدار کم و به صورت مزه مزه کردن، سبب بهبود مشکلات گوارش می‌شود. افراد باید دقت کنند که با انجام همین کارهای ساده می‌توانند بیماری‌های خود را بهبود یابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا