درباره بیماری تب بهاری چه می‌دانید؟

اکثر ما با تغییراتی که فصل بهار در طبیعت و شرایط آب‌وهوایی به‌وجود می‌آورد، آشنا هستیم. با این‌حال، اطلاعات کمی درباره اثرات فصل بهار بر انسان‌ها در اختیار داریم. مثلا «تب بهاری»، یکی از بیماری‌های شایع در فصل بهار است که معمولا کمتر کسی اطلاعات خاصی درباره آن دارد. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.

درباره تب بهاری چه می‌دانید؟
آیا شما هم در فصل بهار، مشکلاتی مانند بی‌قراری، آشفتگی و افزایش میل جنسی را در خودتان احساس می‌کنید؟! اگر پاسخ‌تان مثبت است، پس به تب بهاری دچار شده‌اید. تب بهاری، نوعی واکنش جسمانی و روانی نسبت به تغییرات فصل بهار است که البته هیچ خطری ندارد. دانشمندان درباره تب بهاری به این نتیجه رسیده‌اند که هورمون‌های ما تحت تاثیر افزایش دمای هوا و نور خورشید قرار می‌گیرند و درنهایت چنین اتفاقی را به‌وجود می‌آورند. علاوه بر این، حضور نور خورشید تغییرات مثبتی را در تیروئید ما ایجاد می‌کند که درنهایت به افزایش سطح انرژی و تقویت متابولیسم بدن منجر می‌شود.

از طرف دیگر، آمارهای زیادی نشان می‌دهند که بیشتر مردم، فصل بهار را برای خرید و فروش خانه یا تغییر محل زندگی انتخاب می‌کنند. حتی مردم معمولا در فصل زمستان تمایل کمتری به خرید و فروش دارند. کاهش دمای هوا و ذهنیت افراد درباره زمستان و مسائلی مانند شروع سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها، همگی در این موضوع موثر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا