صدا و سیمای ملی یا ارگان ستاد انتخاباتی روحانی؟!

اگرچه در طی روزهای گذشته دکتر علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرده بود که رسانه ملی ملاحظاتی را در خصوص پوشش اخبار دولت رعایت می‌کند اما همچنان شاهد پخش برنامه‌های تماماً تبلیغی برای دولت از این رسانه هستیم.

به گزارش رجانیوز، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، رفتار صدا و سیما به عنوان اصلی‌ترین رسانه برای تبلیغ نامزدهای تأیید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان بیش از پیش حساس می‌شود. اتفاقی که رئیس رسانه ملی خود نیز به آن واقف است و بر آن تأکید دارد.
در همین خصوص دکتر علی عسگری در حاشیه بازدید از مراحل آماده‌سازی دکور مناظره‌های انتخاباتی به خبرنگاران گفت: «با توجه به ورود به فضای انتخاباتی و شروع ثبت‌نام کاندیداها از روز سه‌شنبه این هفته، منطق حکم می‌کند، صدا و سیما برای حفظ عدالت رسانه‌ای، در انعکاس و پخش برنامه‌های اعضای دولت، ملاحظاتی را تا پایان انتخابات در نظر بگیرد که دوستان دولت نیز بر آن صحه می‌گذارند.»
این در حالی است که به نظر می‌رسد این حرف توسط مسئولان صدا و سیما جدی گرفته نشده و همچنان به رویه گذشته عمل می‌شود. گذشته‌ای که علی عسگری درخصوص آن این‌گونه گفته است: «آنتن رسانه ملی در سال ۹۵ در بهترین زمان، بطور متوسط، روزانه ۲۱ ساعت در اختیار مسئولان اجرایی کشور بوده است ضمن آنکه وزرای دولت نیز، بطور متوسط، روزانه ۶ ساعت آنتن رسانه ملی را در اختیار داشتند.»
اما دقیقاً پس از این صحبت‌های رئیس رسانه ملی ۱۵۰ دقیقه پخش زنده و ۸۰ دقیقه خبر از صحبت‌های روحانی در تلویزیون پخش شد. این در حالی است که برخی از رقبای جدی رئیس جمهور فعلی طی ۴ سال گذشته در مجموع ۳ ساعت آنتن نداشته‌اند.
از طرفی شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت بودجه مصوبی را که از سال قبل موظف به تزریق آن به صدا و سیما بوده است در قالب برنامه‌های مشارکتی تعریف کرده و با آغاز سال ۹۶ تلویزیون را مجبور به پخش برنامه‌هایی از این دست که به تبلیغ آشکار دولت اهتمام دارند کرده است.

این اقدامات واکنش‌های فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی هم به همراه داشته و کاربران توئیتر را در پی آن داشت تا جایی که یکی از این کاربرها نوشت: «فقط مانده صدا و سیما رسماً از مردم درخواست کند به روحانی رأی بدهید!»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا