عبور از چراغ قرمز چقدر جریمه دارد؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: عبور از چراغ قرمز، خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و عملی بسیار حادثه آفرین است که متخلفان ۲ میلیون ریال جریمه می شوند.

سرهنگ رمضان آفریدون افزود: با این تخلف علاوه بر اعمال جریمه برای خودروهای پلاک شخصی و عمومی به ترتیب پنج و ۱۰ نمره منفی نیز برای راننده در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: تمام رانندگان باید به قوانین و مقررات رانندگی که نفع خود، سرنشینان، عموم مردم و جامعه است پایبند باشند و از تعدی به حقوق دیگران خودداری کنند.
آفریدون افزود: متاسفانه درصد پایینی از رانندگان نسبت به قوانین مقررات راهنمایی و رانندگی کم توجه هستند که این تعداد نیز باید بدانند که تخلفات آنان به حتم توسط دوربین ها ثبت شده و مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت.
وی تصریح کرد: اگر راننده ای از چراغ قرمز عبور کند و مورد اعمال قانون قرار گیرد برابر با مقررات و قوانین حق ندارد به ماموران معترض شده و یا تعدی کند که در این صورت جرم تلقی شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
وی در خصوص چراغ زرد راهنمایی و رانندگی نیز گفت: چراغ زرد نیز در حکم چراغ قرمز است و بی توجهی رانندگان به این مورد مهم قابل اغماض نیست.
آفریدون تصریح کرد: بر اساس آیین‌ نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان وسایط نقلیه اگر قبل از ورود به تقاطع با چراغ زرد مواجه شدند باید از سرعت خودرو کاسته و در پشت خط ایست، توقف کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از رانندگان به محض مشاهده چراغ زرد، پا بر روی پدال گاز می گذارند تا هرچه سریعتر و قبل از اینکه چراغ قرمز شود از تقاطع عبور کنند درحالیکه این کار، خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و مشمول جریمه خواهد بود.
آفریدون افزود: هنگامی که چراغ راهنمایی و رانندگی زرد یا قرمز است راننده نباید به تقاطع ورود پیدا کند و در واقع عبور از این چراغ ها (زرد و قرمز) ممنوع است و رانندگان باید به دقت آن را مراعات کنند تا مشمول جریمه نشوند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: چراغ زرد به منزله فرصت تخلیه برای خودروهای ورود پیدا کرده به تقاطع است و رانندگان خودروهای مقابل که در پشت چراغ قرمز هستند نباید با روشن شدن چراغ زرد حرکت کنند بلکه باید منتظر مانده و پس از سبز شدن چراغ ادامه مسیر دهند.
آفریدون در خصوص گردش به راست خودروها نیز اظهار کرد: گردش به راست تنها در معابری که دارای چراغ قرمز فلش‌دار و یا تابلو گردش به راست هستند مجاز است که در غیر این صورت رانندگان خاطی اعمال قانون خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا