متقاضیان بن کارت دانشجویی بخوانند

ثبت‌نام دانشجویان، دانش‌آموزان و اساتید و هیات‌های علمی دانشگاه‌ها برای دریافت بن خرید کتاب از اواخر فروردین ماه یا اوایل اردیبهشت آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارش فارس، برای دانشجویان در دوره سی‌ام نمایشگاه کتاب هم بن کارت‌های ۱۰۰ هزار تومانی درنظر گرفته شده است دانشجویان در این طرح باید ۶۰ هزار تومان پرداخت می‌کردند و سهم ارشاد هم ۴۰ هزار تومان بود که مجموعا ۲۰۰ هزار دانشجو قادر خواهند بود برای دریافت بن کارت‌ ثبت نام کنند.

وزارت ارشاد امروز اعلام کرد، به اطلاع کلیه دانشجویان محترم می رساند قبل از شروع فرآیند ثبت نام بن دانشجویی حتما راهنمای ثبت نام را به دقت مطالعه فرمایند.

برای دریافت راهنمای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

 متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم دانشجو یا طلبه (به صورت اینترنتی یا از طریق آپ شرکت آسان پرداخت) برای دریافت بن کارت می‌بایست شخصا و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب نموده‌اند مراجعه کرده و از مراجعه به شعب دیگر خودداری نمایند. تاکید می شود کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می شود و لا غیر. عزیزانی که روش کارت مجازی را انتخاب می کنند نیاز به مراجعه به شعب بانک را ندارند.

مبلغ موجود در بن کارت‌های دانشجویی ۱،۰۰۰،۰۰۰ هزار ریال است که ۴۰۰،۰۰۰ هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۶۰۰،۰۰۰ ریال آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت پرداخت می‌شود.

مبلغ موجود برای بن کارت های اساتید، اعضای هیات علمی و مدرسان حوزه: موجودی کارت‌ها ۲،۵۰۰،۰۰۰ هزار ریال است که ۷۵۰،۰۰۰ هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۱۷۵۰،۰۰۰ ریال آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت آنلاین پرداخت می‌شود.

کارت‌ها فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاههای کارت خوان داخل غرفه ناشران  قابل استفاده است.

در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ۲۰۰هزار نفر از دانشجویان بن دانشجویی از طریق بانک شهر داده می شود.

ثبت نام دانشجو یا طلبه در سامانه در صورتی امکان پذیر است که شماره ملی و شماره دانشجویی یا طلبگی نامبرده در سامانه ثبت نام وجود داشته باشد. لیست تمام دانشجویان همراه شماره ملی و دانشجویی از وزارت علوم و دانشگاهها اخذ شده است و وارد سامانه شده است. چنانچه مشخصات دانشجو یا طلبه در سامانه وجود نداشت نمی تواند ثبت نام کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا