مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خبر داد

صادرات ۷۰۰ تن پودر خشک به روسیه از بندر فریدونکنار

بصیرنیوز، سیاوش رضوانی در گفت‌وگو با بصیرنیوز، با اشاره به صادرات کالا از بندر فریدونکنار به روسیه اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان پایلوت، بخش مدیریت عملیاتی بندر فریدونکنار مانند تخلیه، بارگیری و غیره را در اختیار بخش خصوصی قرار داده است تا توانایی آنها در اداره بندر مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش نظارتی دولت در بندر فریدونکنار، خاطرنشان کرد: دولت در تمامی زمینه‌ها مانند سرمایه گذاری، تخلیه و بارگیری بر بندر فریدونکنار نظارت دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته با کارخانه‌های استان مازندران و همچنین قرارداد با شرکت های روسی، نخستین مرحله صادرات در سال ۹۶ از بندر فریدونکنار به آستاراخان روسیه انجام شد.

رضوانی با اشاره به کالای صادراتی از بندر فریدونکنار، تصریح کرد: ۷۰۰ تن پودر خشک برای تولید بیسکویت و کیک به ارزش ۱٫۵ میلیون دلار به روسیه ارسال شد.

وی یادآور شد: این پودر نخستین محموله صادراتی است که تمامی فعالیت های آن مانند تولید و بسته بندی از سوی شرکت کاله که یک شرکت ایرانی و در مازندران است انجام می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران افزود: در گذشته کالاهایی مانند کلینکر از بندر فریدونکنار به کشورهای دیگر صادر شده است که نوعی خام فروشی بود، اما تمامی مراحل کالای صادراتی کنونی در داخل کشور انجام گرفته که بسیار حائز اهمیت است.

رضوانی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال، خاطرنشان کرد: این اقدامات می‌تواند در راستای اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال باشد و تمامی تولیدکنندگان باید در این مسیر گام بردارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا