مخالف دولت با افزایش مستمری خانوارهای محروم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت مخالف افزایش مستمری خانوارهای محروم در برنامه ششم بوده است، گفت: دولت به صورتی اتفاقی و همزمان با انتخابات قانون را اجرا کرد.

حسین علی حاجی دلیگانی با اشاره به سه برابر شدن یارانه خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، گفت: طرح اصلی مربوط به افزایش مستمری این خانوارها که ۶ میلیون نفر را پوشش می‌دهد مربوط به مجلس نهم می‌باشد. این طرح با ۲۷۰ امضا به هیئت رئیسه تقدیم شد، اما متاسفانه با سنگ اندازی برخی در مجلس نهم به سرانجام نرسید.

به گفته دلیگانی در نهایت مجلس دهم نیز پیگیر طرح مذکور شد و همین پیشنهاد  علی رغم مخالفت دولت در برنامه ششم، گنجانده و مورد موافقت کمیسیون تلفیق نیز قرار گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه همان مصوبه با وجود مخالفت نماینده دولت، در لایحه بودجه ۹۶ نیز قرار گرفت، گفت: با پیگیری‌های فراوان و علی رغم میل باطنی دولت، در نهایت این طرح مجلس شکل قانونی به خود گرفت.

وی افزود، متاسفانه دولت، این موضوع را در قالب افزایش یارانه‌ها  و افزایش مستمری خاص مطرح کرده است، در حالی که افزایش مستمری که اخیرا مطرح شده به مجوز طرح از کار افتادگان و محرومان مجلس اجرایی می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد، از این جهت که دولت این کار را انجام داده خوشحال هستیم اما امید داریم که دولت در همه موارد مربوط به  بودجه سالیانه و برنامه ششم، قانون را به موقع اجرایی کند.

دلیگانی تاکید کرد، انجام پر سرعت این طرح نمی‌تواند بی ارتباط با بحثهای انتخاباتی باشد. از دولت بابت اجرای این طرح تشکر می‌کنیم اما نمی‌توان این موضوع را به سادگی رد کرد که  این کار در بازه زمانی فعلی بعضا با هدف استفاده‌های تبلیغاتی صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا