با این گلدان‌ها فضای خانه را پرنشاط کنید

روش‌های مختلفی برای زیباکردن فضای خانه وجود دارد و استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون یكی از آنهاست. با نكات كاربردی متنوعی نه تنها خانه بلکه فضای کار خود را با كمك گیاهان سبز تزیین کنید و حتی در این فضا خواب راحتی را تجربه کنید. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت تبیان می‌خوانیم.

با این گلدان‌ها خانه را پرنشاط کنید
خانم‌های خانه‌دار كه بخشی از دكوراسیون منزل‌شان را به گل آرایی اختصاص داده‌اند، باور دارند كه حتی نگاه كردن به گل و گیاهان آنها را سرشار از انرژی، سرزندگی و شادابی می‌كند. از طرف دیگر هر زمان كه شما وسیله جدیدی برای خانه خود می‌خرید همراه آن ماده شیمیایی جدیدی را هم وارد منزل‌تان می‌كنید.
حتی زمانی كه شما نمی‌توانید بوی آنها را استشمام كنید، مواد شیمیایی هوا را به مقدار كافی آلوده می‌كنند و باعث تحریك دستگاه تنفسی و اغلب سردرد شما می‌شوند اما وجود گل و گیاه در منزل به عنوان یك پادزهر عمل می‌كند.
گیاهان سبز با شكستن پیوند بین مواد شیمیایی آنها را به عنوان غذا مصرف می‌كنند. در نتیجه بسیاری از موادی كه باعث آلوده شدن هوای داخل خانه می‌شوند از بین می‌روند.
 به عنوان مثال انتخاب گیاهانی با برگ‌های پهن و بزرگ  از چند جهت اهمیت دارد؛ اول آنكه برگ‌های بزرگ و آبدار گیاهان، بیشترین تاثیر را در افزایش نشاط و شادابی در خانه خواهند داشت. تبعیت از شیوه‌ها و اصول دكور آپارتمان با استفاده از گل ها و گیاهان به هرچه زیباتر شدن محیط زندگی شما كمك می‌كند. به همین دلیل قبل از اینكه سراغ گلفروشی محل بروید، نگاهی به این نكته‌ها بیندازید:
انتخاب
در انتخاب گل برای استفاده در دكوراسیون منزل‌تان بهتر است آنهایی را خریداری كنید كه هنوز غنچه هستند و گل‌های شان كاملا باز نشده اند؛ مثلا غنچه های گل رز در آینده‌ای نه چندان دور، یعنی پس از دو یا سه روز باز خواهند شد. اگر همه گل‌های رز شكفته باشد، به زودی عمر گل‌هایش به پایان می‌رسد.
فضایابی
از سطوح مختلف برای قرار دادن گلدان‌ها استفاده كنید. میزها و قفسه‌ها برای گلدان‌های كوچك مناسب هستند. گلدان‌های بزرگ را هم روی زمین بگذارید.
چیدمان
گلدان‌های بزرگ‌تر را با توجه به رنگ و شكل شاخ و برگ گروه بندی كنید. از گیاهان كوچك‌تر هم می‌توانید به عنوان پوشش زمین استفاده كنید.
رنگ بندی
یك اصل ساده باغبانی بر این نكته جالب تاكید می‌كند كه در كاشت گل‌ها چه در یك گلدان كوچك و ساده و چه حتی در باغچه، همیشه باید به كاربرد رنگ‌های مختلف در كنار یكدیگر توجه داشت.
گلدان مناسب برای فضای ورودی و راهرو
ورودی و راهروها را فراموش نکنید! ورودی‌ها بهترین و مهم‌ترین جا برای قرار دادن گلدان‌های شما هستند، گلدان شما می‌تواند روی جا کفشی یا کنسول شما قرار بگیرد یک گلدان متوسط با گل‌های پر و چند رنگ زیبایی خاصی به فضای ورودی شما می‌بخشد.
گلدان مناسب برای فضای نشیمن
حضور گلدان روی میزهای جلو مبلی شما ارتباط زیادی با ابعاد و اندازه ی میز شما دارد، اگر میز جلو مبلی شما کوچک است پس خرید گلدان را برای آن را فراموش کنید!
گلدان مناسب برای فضای آشپزخانه
این که عطر گل‌ها در موقع کار روزانه خستگی را از شما بگیرد، و حتی برای لحظه‌ای شما را از مشغله ی این دنیا بیرون ببرد یعنی زندگی در خانه‌ی شما جریان دارد! گلدان آشپزخانه را بزرگ در نظر بگیرید و برایش کنجی را مهیا کنید.
جای گلدان روی میز کار
در کنار گلدان‌هایی که در خانه‌تان می‌گذارید، می‌دانیم زندگی کارمندی آنقدر پرمشغله شده که شما خانه‌تان را فقط روزهای تعطیل می‌بینید پس لازم است روی میز کار خود گیاهی زنده داشته باشید. با این گیاهان می‌توانید، در محل کارتان نشاط را تجربه کنید. این گیاهان بدون هیچ رسیدگی می‌توانند تا مدت‌ها روی میز کارتان دوام بیاورند.
کاکتوس
اگر در امر گیاهان تازه کار هستید، یک کاکتوس بردارید. این گیاهان در نور طبیعی رشد می‌کنند و در طول بهار و تابستان تنها یکبار در هفته به آب احتیاج دارند. این مدت در طول پاییز و زمستان به هر سه هفته یکبار کاهش پیدا می‌کند.
فیکوس
محل کارتان چه غرق در نور باشد چه کم نور این گیاه برایش فرقی نمی‌کند و دوام خواهد آورد. و از آنجا که آنها دوست دارند چندین روز خاکشان خشک بماند بی‌توجهی شما به آبیاری‌شان در واقع انگیزه‌ای می‌شود برای رشدشان!
بامبو
این گیاه خوش شانس برای زنده ماندن تنها به کمی نور نیاز دارد. برای روی میز بسیار مناسب است و یک مورد جالب‌تر اینکه از بامبو در فنگ شویی زیاد استفاده می‌شود پس با استفاده از این گیاه می‌توانید فضای محل کارتان را متحول کنید.
خواب راحت کنار گیاهان
حال که از سر کار به خانه برگشته‌اید، یک خواب راحت کمک می‌کند تا استرس روزانه‌تان را تعدیل کنید. هیچ چیزی طاقت فرساتر از غلت زدن در تختخواب زمانی که خواب به چشمان‌تان نمی‌آید، نیست. شب‌های بی‌خوابی انرژی، بهره‌وری، حس و حال و به طور کلی زندگی روز بعد را مختل می‌کند. اضافه کردن گیاهان به اتاق خواب می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شروع یک روزپرانرژی باشد.
اسطوخودوس
اسطوخودوس گیاه دارای گل‌هایی بسیار خوشبوست. اسطوخودوس خواب را تحریک می‌كند، استرس و فشار خون را کاهش می‌دهد و ضربان قلب را آرام می‌کند.
پوتوس طلایی
این گیاه دارای برگ‌های قلبی شکل، مرمری و پیچکی بوده و از دسته گیاهانی است که هوا را تصفیه و پاکیزه می‌کند. همچنین کیفیت خواب را افزایش می‌دهد. اصلا لازم نیست نگران پرورش آن باشید؛ چراکه چند ساعت نور در طول روز و کمی آب هفته‌ای یک بار برایش کافی است.
آلوئه ورا
مانند گیاه زبان مادر شوهر هوا را پالایش کرده و در شب اکسیژن تولید می‌کند و خواب راحتی برای ساكنان منزل فراهم می‌آورد. آلوئه ورا  رشد و شرایط نگهداری راحتی دارد و  به سادگی با تقسیم بوته تکثیر می‌شود. این گیاه به آبیاری مکرر نیازی ندارد. توصیه می‌شود آن را پشت پنجره قرار دهید.
نخل بامبو
با نام دیگر شامادورا گیاهی فوق العاده در تمیز کردن هواست. با قرار دادن این گیاه در خانه با سموم معلق در هوا و آلودگی‌های شیمیایی خداحافظی كنید. با نگهداری این گیاه علاوه بر اینکه از هوای پاکیزه و تازه خانه خود در طول روز لذت می‌برید، شب ها نیز از خوابی راحت بهره‌مند می‌شوید.
فراموش نکنید، گلها روح‌های جاری هر خانه‌اند. بهتر است برای نشاط خانه هم که شده، دوست شان داشته باشیم و شیوه نگه داری آنها را بیاموزیم. یادتان باشد با گلها می‌توان عشق را تجربه کرد و به اعضا خانواده هدیه داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا