فرمانده لشکر 25 کربلا مازندران:

حماسه خانطومان نمونه‌ای از دلاورمردی‌های رزمندگان مازندران بود

بصیر، سردار حمیدرضا رستمیان در نشست خبری ستاد مردمی برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم مازندران، اظهار کرد: حماسه خانطومان نمونه‌ای از دلاورمردی‌های رزمندگان استان مازندران بود.

وی با بیان اینکه این حماسه بزرگ با سخت‌ترین جنگ‌ها در منطقه مواجه شد، افزود: نظامیان کشورهای مختلف، تهاجم گسترده‌ای را به جبهه خانطومان انجام دادند که سلحشوری رزمندگان مازندران، بزرگترین تلفات را به دشمن وارد کرد.

مسؤول ستاد مردمی برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم مازندران تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ نفر از دشمنان اسلام در این نبرد تلف شدند که با رزم بی‌امان رزمندگان اسلام مواجه بودند.

این مسؤول با اشاره به برگزاری مراسم‌های گرامیداشت یاد و خاطره ۳۷ شهید مدافع حرم مازندران و شهدای خانطومان در این استان با عنوان «اردیبهشت مقاومت»، خاطرنشان کرد: حماسه خانطومان موجب شد تا شور و شعور فراوانی برای حضور جوانان مازندرانی در سوریه برای ادای تکلیف به وجود آید.

رستمیان ادامه داد: به منظور بزرگداشت مقام ۳۷ شهید مدافع حرم استان مازندران و خانطومان، ستادی با محوریت سپاه کربلا مازندران به اسم قرارگاه حضرت زینب(س) شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ستادهای مردمی و محلی در همه شهرستان‌های مازندران راه‌اندازی شده است، گفت: حتی شهرستان‌هایی که شهید مدافع حرم ندارند نیز این ستادهای بزرگداشت را تشکیل داده‌اند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا مازندران با اشاره به برگزاری این مراسم‌ها از ۱۷ فروردین تا ۱۸ اردیبهشت، به تشریح برنامه‌های ستاد «اردیبهشت مقاومت» پرداخت و بیان کرد: برگزاری مراسمات محلی توسط خانواده شهدا و یادواره شهدای شهرستان با دبیری فرمانده سپاه شهرستان، یکی از برنامه‌های این ستاد است.

این مسؤول با بیان اینکه مراسم استانی، ۱۸ اردیبهشت با حضور سردار غیب‌پرور فرمانده سازمان بسیج در ساری برگزار می‌شود، اضافه کرد: یادواره‌های مجازی برای همه شهدای مدافع حرم مازندران در قالب کانال تلگرامی فاتحان ۲۵ به آیدی (@fatehan25) برگزار می‌شود.

رستمیان برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، برنامه «هشت شب، هشت میهمان» در شبکه تبرستان، دیدار با خانم معظم شهدا، حضور در مزار شهدا و احداث و نصب المان در شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های ستاد «اردیبهشت مقاومت» عنوان کرد و یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های این ستاد، بهره‌برداری از فیلم مستند «به آهستگی» از خاطرات شهید مدافع حرم محمد بلباسی است.

وی ادامه داد: در مراسم استانی در مرکز مازندران از چهار کتاب «از حاج ابراهیم تا خانطومان»، «از کربلای ۴ تا خانطومان»، «خداحافظ دنیا» خاطرات شهید محمد شالیکار و «خاطرات شهید محمود رادمهر؛ دیدبان لشکر» رونمایی خواهد شد.

http://www.bloghnews.com/images/docs/000283/n00283461-t.jpg

مسؤول ستاد مردمی برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم مازندران با تاکید بر اینکه حضور در کشورهایی که نوک پیکان مبارزه با استکبار هستند، حضور اعتقادی و انقلابی ما است، اظهار کرد: رزمندگان مدافع حرم برای مقابله با اسلام آمریکایی، دفاع از حرم اهل بیت(ع) و مظلومانی که در آن مناطق هستند، در سوریه و عراق حضور دارند.

این مسؤول افزود: دشمنان می‌خواستند کار سوریه را دو ماهه تمام کنند اما حضور کشورهای همراه با انقلاب اسلامی موجب شد تا همه خواسته‌های دشمن ناکام بماند.

رستمیان تاکید کرد: اگر رزمندگان مدافع حرم نمی‌رفتند، امنیت ملی ایران به خطر می‌افتاد و امروز باید در شهرهای خودمان با تکفیری‌ها می‌جنگیدیم.

وی با بیان اینکه فضای میدانی سوریه به نفع جبهه مقاومت است و به خواست خدا نتیجه جنگ نیز به نفع این جبهه تمام خواهد شد، تصریح کرد: گمان می‌کنم بیش از ۱۰۰ هزار مازندرانی، علاقمند و آماده اعزام به سوریه هستند اما متاسفانه فضا آماده نیست.

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا مازندران خاطرنشان کرد: به خواست خدا در آینده اردوهای زیارتی راهیان نور را در سوریه و عراق و در جوار یادمان‌های شهدای مدافع حرم برگزار خواهیم کرد.

این مسؤول با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای حضور سردار سلیمانی در مراسم استان شهدای مدافع حرم مازندران، بیان کرد: متاسفانه فرمانده سپاه قدس در این تاریخ در ایران حضور ندارند اما قول داده‌اند به زودی برای دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم مازندران در این استان حضور خواهند یافت.

رستمیان در پایان با تاکید بر اینکه سوریه فقط با نگاه جنگ دیده نشود، گفت: مردم سوریه دست نیاز به سمت ما دراز کرده‌اند و باید دست آنها را بگیریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا