وزیر دفاع آمریکا

در جنگ غیررسمی با ایران بودیم

به گزارش بصیر از فارس، «چاک هیگل» روز گذشته طی یک سخنرانی در واشنگتن ضمن حمایت از رویکرد دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد: اگر ما بتوانیم در راستای برخی از منافع مشترک حرکت کنیم و به بخش‌های مهم‌تری برسیم و راه‌حل بالقوه‌ای برای یک مشکل پیدا کنیم، هوشمندانه‌تر نیست که چنین کاری بکنیم؟ تعامل تسلیم شدن نیست، دلجویی نیست.

هیگل در ادامه حملات لفظی به دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل عدم توافق بین ایران و ۱+۵ (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) در نشست اخیر «ژنو» را مورد انتقاد قرار داد و گفت: واشنگتن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در یک نوع جنگ غیررسمی با ایران بوده است و رفع موضوعات سیاسی در مذاکرات به زمان احتیاج دارد.

روز ۷ نوامبر (۱۶ آبان ماه) ایران و ۱+۵ مذاکرات فشرده‌ای را در ژنو آغاز کردند که سه روز به طول انجامید اما با کارشکنی‌های فرانسه، آن نشست بدون نتیجه به پایان رسید و قرار است دور بعدی این مذاکرات ۲۰ نوامبر(۲۹ آبانماه) در ژنو ادامه داشته باشد.

یک روز بعد از گفت‌وگو‌ها، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران مقصر شکست مذاکرات ژنو بوده است، ادعایی که ایران آن را رد کرده است اما با این حال واشنگتن تأکید کرده است که توافق با ایران تقریباً محتمل است.

با اینحال، روز ۹ نوامبر (۱۸ آبان ماه)، «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای تصریح کرد که نگرانی‌های اسرائیل باید در مذاکرات با ایران در نظر گرفته شود و اعلام کرد که قطعیتی در این رابطه وجود ندارد که ایران و ۱+۵ در مرحله کنونی به توافق برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا