رئیس خانه کارگر مازندران:

رکود اقتصادی همچنان در مازندران حاکم است

بصیر، نصرالله دریابیگی طی گفت‌وگویی با بیان اینکه خانه کارگر مدافع کارگران است، اظهار کرد: سطح پایین دست‌مزدها و حقوق کارگران موجب شد تا رکود حاکم بر اقتصاد کشور بر پیکره جامعه کارگری تحمیل شود.

وی با رد ادعای برخی از دولتمردان مبنی بر گذر از رکود، افزود: زمانی می‌توانیم در مورد گذشتن از رکود سخن بگوییم که مردم بتوانند خوب خرید کنند.

رئیس خانه کارگر مازندران با بیان اینکه متوسط هزینه یک خانواده ۵ نفره یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، تصریح کرد: متوسط درآمد جامعه کارگری یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، این حقوق و دست مزد پایین نمی‌تواند جوابگوی هزینه‌های خانواده جامعه کارگری استان باشد.

دریابیگی نتیجه پایین بودن حقوق کارگران را کاهش قدرت خرید بازار دانست و گفت: این موضوع دوباره به چرخه تولید داخل ضربه می‌زند که باز هم برای جبران این موضوع دیواری کوتاه تر از اخارج کارگران پیدا نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم تحمیلی بر کشور تولید و اشتغال داخلی را با تهدید مواجه کرده است و موجب شده تا تولیدکننده و کارگر ایرانی هر دو متضرر این کارزار ناجوانمردانه باشند.

نماینده بخش کارگری مازندران اجرای هدفمندی یارانه‌ها را در ابتدای امر درست دانست و بیان کرد: به جای آنکه یارانه در اختیار تولید و اشتغال قرار گیرد، از سفره مردم سردرآورد که بر تشدید اوضاع وخیم اقتصادی تاثیرگذار بود و تورم را به ۵۰ درصد رساند.

دریابیگی با بیان اینکه قرار بود ۳۰ درصد از درآمد حاصل محل هدفمندی یارانه‌ها را به تولید اختصاص دهند، اظهار کرد: تاکنون یک ریال از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به تولید اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه پس از قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت حامل‌های انرژی افزایش بی‌سابقه‌ای گرفت، اضافه کرد: قیمت ارز سه برابر شد و نقدینگی واحدهای تولیدی را به شدت کاهش داد.

رئیس خانه کارگر مازندران، کارگران را قربانیان اصلی رکود اقتصادی کشور دانست و گفت: متاسفانه واحدهای تولیدی برای کاهش هزینه‌های جاری راهی جز اخراج کارگران نمی‌یابند و امروز به جایی رسیدیم که شاهد اخراج هزاران کارگر مازندرانی هستیم.

دریابیگی با بیان اینکه ۹۰ درصد کارگران مازندران قراردادی هستند و دستمزد حداقلی دارند، اظهار کرد: از دولت جمهوری اسلامی خواستار برقراری عدالت در بین کارگران هستیم تا کمی از مشکلات آنان کاهش یابد.

وی یکی دیگر از مشکلات اقتصادی استان را خصوصی‌سازی دانست و تاکید کرد: امروز خصوصی‌سازی تبدیل به خصوصی‌خوری شده است، به طوری که هر واحدی که واگذار شد شاهد فقر، فساد و بیکاری بود.

رئیس خانه کارگر مازندران هدف از اجرای اصل ۴۴ را تقسیم عادلانه ثروت در بین مردم ارزیابی کرد و یادآور شد: متاسفانه امروز خصوصی‌سازی معضلی برای اقتصاد کشور شده و از هدف اصلی خود فاصله گرفته است.

دریابیگی به حضور کارگران در انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: کارگران به تاسی از فرمایشات مدبرانه، متعهدانه و مسؤولانه رهبر معظم انقلاب در انتخابات حضور حداکثری دارند و پای صندوق رای انتخابات حضور می‌یابند.

وی تشکیلات کارگری را مامور به پیگری منافع صنفی دانست و خاطرنشان کرد: به هیچ وجه خانه کارگر و تشکیلات کارگری از گروه، فرد یا جناحی در انتخابات حمایت نمی‌کند و فقط در عمل به فرمان رهبری حضور حداکثری با انتخابی آگاه در انتخابات خواهد داشت.

رئیس خانه کارگر مازندران در پایان تاکید کرد: کارگران به کسانی که موجب ایجاد تورم ۵۰ درصدی و رکود در کشور شده‌اند رای نخواهند داد.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا