غفلت از توسعه راه روستایی در مازندران

۳۳ مسافر نوروزی مازندران به مقصد نرسیدند

بصیر، وقوع تصادف جاده‌ای یکی از نگرانی‌های جدی در سطح محورهای استان مازندران به ویژه ایام تعطیل است.

به دلیل ازدحام مسافران و نداشتن جاده‌های مناسب مواصلاتی، همیشه آمار مرگ و میرها در محورهای استان خبرساز بود.

با وجود کاهش میزان مرگ و میرها در جاده‌های استان در سال جاری (بنا به اظهارات پزشکی قانونی مازندران)، اما کشته شدن ۳۳ مسافر در سطح محورهای استان از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فرودین ۹۶ مطلبی نیست که به سادگی از کنار آن رد شد.

بخشی از تصادفات به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی است، اما باید قبول کرد که تنها عامل انسانی مقصر بروز حوادث جاده‌ای نیست.

جاده‌های باریک و با عرض بسیار کم و پیچ‌های تند و از طرفی خودروهای ناایمن از موارد مرگ در تصادفات جاده‌ای است که کمتر به آن اشاره می‌شود و متولیان امور در اولین گام به سراغ خطای انسانی در تصادفات می‌روند.

البته نمی‌توان خطای انسانی را نادیده گرفت امام تکیه بیش از پیش به این موضوع باعث می‌شود که متولیان سایر بخش‌ها از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کرده و چندان به این امور توجه نداشته باشند.

اما مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۳۳ نفر در سطح محورهای استان مازندران از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۳ فرودین ۹۶ خبر داد و اظهار کرد: بیشتر تصادفات در خارج از شهر و محورهای روستایی استان بود.

به دلیل ضعف ساختار در محورهای اصلی استان و طولانی شدن پروژه‌های راهسازی در مسیرهای اصلی، توجه مناسبی به محورهای روستایی استان نمی‌شود.

عرض کم بسیاری از محورهای روستایی و عدم انتشار آمارهای تصادف در این محورها باعث می‌شود که متولیان امور به این بخش‌ها توجه جدی نداشته باشند.

باید به این موضوع توجه شود که اوضاع محورهای روستایی مازندران به شدت دچار مشکل است و به دلیل مشکلات جدی در پنج محور اصلی ساخت و توسعه راه‌های روستایی استان چندان مورد توجه قرار نگرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا