طولانی ترین اسکله جهان+عکس

شهر بندری پرگرسو در ایالت مکزیکی یوکاتان، طولانی ترین اسکله جهان را دارد. این اسکله که با بتن مسلح ساخته شده در خلیج مکزیک و ۶٫۵ کیلومتر طول دارد و بیشتر شبیه پلی به سرزمین های دور به نظر می رسد. طول زیاد و غیرمعمول اسکله برای این است که به کشتی های بزرگ اجازه دهد در ساحل بسیار کم عمق یوکاتان لنگر بیندازند.

سنگ های آهکی که جزیره یوکاتان را شکل داده اند از آب های عمیقی که برای ساحل گرفتن کشتی های باری مناسب باشد، کیلومترها دور هستند. مسافران در پایان این اسکله طولانی پیاده می شوند و سپس با تاکسی خود را به شهر می رسانند. اسکله در اصل ۲۱۰۰ متر طول داشت و بین سال های ۱۹۳۷ و ۱۹۴۱ به جای یک اسکله چوبی از آغاز قرن گذشته ساخته شد. ۴۰۰۰ متر دیگر نیز در سال ۱۹۸۸ به آن اضافه شد و ظرفیت آن را افزایش داد.
هم چنین اسکله پرگرسو اولین سازه بتنی جهان است که از فولاد ضدزنگ حاوی نیکل ساخته شده است. باوجود درجه نسبتا ضعیف بتن استفاده شده، اسکله در محیط  خشن دریا مقاومت کرده و ۷۰ سال است که بدون هیچ تعمیر اساسی یا فعالیت های نگهداری مداوم مقاومت کرده است. مهندسین سازه اغلب از اسکله پرگرسو به عنوان مثالی برای نشان دادن عواقب استفاده از مصالح مختلف در ساخت و ساز و اهمیت انتخاب میلگرد جدا از بتن استفاده می کنند.
 طولانی ترین اسکله جهان
طولانی ترین اسکله جهان
طولانی ترین اسکله جهان
طولانی ترین اسکله جهان
طولانی ترین اسکله جهان
طولانی ترین اسکله جهان

طولانی ترین اسکله جهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا