پرسپولیسی ها در روز قهرمانی هم شهدا را فراموش نکردند+عکس

شادی های پس از گل بازیکنان فوتبال، یکی از حواشی جالب این ورزش است که برای بازیکنان مسلمان، گاه رنگ و بوی دینی و ارزشی به خود می گیرد.

«علی علی پور» بازیکن تأثیرگذار و جوان تیم پرسپولیس هم از آن دسته فوتبالیست هایی است که با اعتقادات مذهبی و ملی، معمولاً تصویر و نام یکی از شهداء را روی پیراهنش نقش می زند و پس از گلزنی، آن را به تماشاگران و دوربین ها نشان می دهد.

وی که ۲۰ آبان ۱۳۷۴ در روستای “قراخیل” قائمشهر به دنیا آمده است، فوتبال خود را از کوچه و خیابانهایی شروع کرد که یکایک آنها مزین به نام شهدای این منطقه شهیدپرور است. حتی زمین فوتبالی که علی پور در آن رشد کرد هم اهدایی پدر بزرگوار شهید محمدرضا مولائی است.

وی که در سه بازی اخیر تیم پرسپولیس، سه گل پی در پی به ثمر رساند تا زمینه ساز دهمین و قاطعانه ترین قهرمانی پرطرفدارترین تیم ایران در لیگ کشور گردد، در هر بازی عکس یک شهید را بر سینه زد؛ مانند روز چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ که پس از گلزنی در مصاف با تیم پیکان، تصویر «شهید محمد بلباسی» از شهدای مظلوم مدافع حرم در “خان طومان” سوریه را نشان داد.

مهاجم ارزشمند تیم اول پایتخت، امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ و در روز جشن قهرمانی پرسپولیس هم شهداء را فراموش نکرد و پس از به ثمر رساندن گل دوم تیمش، تصویر «شهید تیمور علی پور» از شهدای شهرش را به عنوان شادی گل به خبرنگاران نشان داد.

وی را در این شادی گل، مهدی طارمی، سروش رفیعی، وحید امیری و کمال کامیابی نیا همراهی و به این شهید عزیز ادای احترام کردند.

* زندگی نامه شهید تیمور علی پور

شهید تیمور علی پور فرزند عظیم به سال ۱۳۴۳ در روستای قراخیل در کومه‌ای تنگ و تاریک ولی مملو از نور ایمان، کودکی به نام تیمور دیده به جهان گشود. دوران کودکی را با تحمّل سختی‌ها و مشکلات، سپری کرد. وی در هفت سالگی روانه‌ی مدرسه شد و دوران ابتدایی را در محل گذراند. امّا از آن‌جا که وضعیّت مالی خانواده‌اش مناسب نبود.

در تابستان همان سال مجبور شد در کوره‌ی آجرپزی کار کند و هزینه‌ی تحصیل خود را مهیّا کند. در مهرماه همان سال راهی مدرسه راهنمایی شد. ایشان تعطیلات تابستانِ هر سال در کوره‌ی آجرپزی کار می‌کرد و تقریباً دو سال به همین منوال سپری کرد. پس از قبولی، در کلاس سوم راهنمایی در کارخانه‌ی موزائیک سازی جاده‌ی قائم شهر بابل، مشغول کار شد.

وی در دبیرستان شهید مطهری قائم شهر ثبت نام نمود، تا بتواند بر علم خود بیفزاید. از نکات پندآموز این شهید بزرگوار آنست که ایشان به اتّفاق خانواده‌شان تا سال ۱۳۵۶ در کومه زندگی می‌کردند. تیمور در نوجوانی فرایض دینی را به‌جا می‌آورد. شهید علی‌پور در سال ۱۳۶۱ به عضویّت بسیج روستا در آمد و در همین سال به خاطر مشکلات فراوانِ مالی از ادامه‌ی تحصیل باز ماند وی چند ماه بعد برای پاک سازی جنگل‌های مازندران از وجود منافقین به عضویّت طرح جنگل سپاه قائم شهر درآمد. بعد از اتمام طرح روانه جبهه شد و در مناطق عملیّاتی متعدّد از جمله دهلران، کردستان، جزیره مینو و ام‌الرّصاص حاضر شد. تا بدین‌ وسیله دِین خود را نسبت به انقلاب ادا کند. با لیاقتی که از این رزمنده شجاع مشاهده می‌شد در عملیات کربلای ۴ و کربلای ۵ به عنوان معاون گردان صاحب الزّمان(عج) انتخاب شده و انجام وظیفه می کرد.

وی سرانجام پس از رشادت‌های کم نظیر در جبهه‌های حق علیه باطل در منطقه عملیاتی شلمچه در تاریخ ۱۹/۱۰/۱۳۶۵ به شهادت رسید.

 

* وصیت نامه شهید تیمور علی پور

بسم الله الرّحمن الرّحیم

سلام ودرود بیکران خدا برمحمّد(ص) و اهل بیتش، و درود تمامی پیامبران بر حسین(ع) که بحق دین جدّش را بر پا نمود. و سلام و درود أئمّه‌ی اطهار بر اصحاب با وفای حسین(ع) که بحق وفای عهد با حسین(ع) نمودند.

و درود خدا بر امام زمان(عج) ، و نایب برحقّش و تمامی شهدا و خانواده‌های معظم شهدا.

« وَ قاتِلُو هُمْ حَتّی لا تَکُون فِتْنَه »

این‌جانب تیمور علی‌پور، فرزند عظیم، ساکن روستای قراخیل که در مورّخه‌ی ۲۷/۱/۶۵ همراه با دیگر برادران سپاهی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گردیدم. هدفم از رفتن به جبهه، جهت پیشبرد اهداف اسلامی و پیروی از ولایت فقیه و لبّیک گفتن به ندای رهبر کبیر انقلاب که همچون نوری است که بر قلب ما روشنایی بخشید و فرموده : که « رفتن به جبهه‌ها از اهمّ واجبات است و حفظ اسلام از احکام آن بالاتر است. »

این‌جانب وظیفه‌ خود دانسته‌ام، دِینی را که اسلام و امام و شهدا بر گردن ما دارند ادای تکلیف نماییم، و ادای تکلیف موقعی از ما ساقط می‌شود، تا آخرین قطره‌ی خونی که، در بدن ما جریان دارد، در راه اسلام و انقلاب اسلامی فداکاری نماییم، بار خدایا! ترا به حقّ مقّربان درگاهت قسم، ما را تا آخرین دم شهادت، در راهت ثابت قدم و استوار نگه‌دار و لحظه و آنی بین ما و خاندان رسولت جدایی مینداز . بار خدایا ! اگر دین محمّد(ص) جز با کشته شدن ما پا برجا نمی‌ماند ما هم همصدا با رهبرمان امام حسین(ع) فریاد می‌زنیم : « که ای گلوله‌های آتشین بیایید و بدن ما را قطعه قطعه نمایید امّا اسلام بماند » به استعمارگران شرق و غرب بگویید، که چشم طمع از این مملکت اسلامی بر دارند، هر که مکر و حیله در برابر انقلاب به‌کار برد، بحق، خدا هم آنرا به خودشان برمی‌گرداند و رسوایشان می‌کند « وَ مَکَرُوا وَمَکَرَ الله وَاللهُ خَیْرِ الْماکِرین » و باید منتظر باشید، که انشاالله به یاری خدا همراه با رهبر عزیزمان، پرچم پر افتخار« لا اله الا الله » را در پهنه‌ی گیتی به اهتزاز در می‌آوریم و هرگز از پای نخواهیم نشست ما پاسداران و بسیجیان جان برکف، همچون موج خروشان دریا، سیلی بسازیم که تا ریشه‌ی استعمار و استثمارگر را از جا نکنیم ، آرام و قرار نخواهیم گرفت.

بار خدایا! اگر دشمنان دینت، ما را بکشند، آیا دین محمّد(ص) بی یاور می‌ماند؟ نه هرگز، زیرا از هر قطره خون شهیدی که بر زمین ریخته می‌شود، سروهایی روید. اگر دشمن این سروها را از بین ببرد، باز سروهای دیگری خواهد رویید و بساط آن‌ها را که دم از حقوق بشر می زنند خواهد پاشید. امّا ای کسانی‌که برای حتّی یک بار، پا به این جبهه نگذاشته‌اید، تا کی می‌خواهید در لاکِ خود درعالم بی خبری زندگی کنید. امّا شما ای خانواده‌های معظّم شهدا و مفقودین! تا ما پاسداران و بسیجیان هستیم این را بدانید دست از امام عزیزمان و اسلام نخواهیم کشید و انتقام خون فرزندانتان را از جنایتکاران که برای دلخوش کردن آرزویشان چشم طمع به این مملکت دوخته‌اند خواهیم گرفت. امّا چند سخن به شما برادران بسیج :

( شما مایه‌ی افتخار اسلام و امام عزیزمان شده‌اید قدر این رهبر عظیم الهی را بدانید و هیچ وقت پیشی نگیرید، از فرزند زهرا(س) که چه ابهت و ارزشی به این مملکت ما، دین ما و مردم ما داد ). او چگونه خدمت کردن به اسلام و چگونه زیستن را بعد هزار و چندی سال از سرور شهیدان به شما و ما آموخت. نگویید : که فرزندان ما شهید شدند و از دست ما رفتند خیر، به فرمایش بهشتی عزیز : « این شهیدان را ما به دست آوردیم نه از دست دادیم »
شما عزیزان بسیج : ( دنیای کفر و ابر جنایتکاران شرق و غرب را به وحشت و تعجب انداختید برای اسلام افتخار آفریده‌اید و برای رهبر اسلام سرافرازی به وجود آورده‌اید . و به پیروزی های غیر عادّی و چشم گیری دست یافته‌اید . که این افتخارات مدیون اعتماد و توکّل به خداوند تعالی هست .)

آن کس برای خدا قدم بردارد و یا رنگ خیر رضای خدا را در کارش بکشد، خدا هم او را لطف خیر می‌کند، و هیچ وقت شما را بی‌یاور نمی‌گذارد.

« اِنْ تَنْصُرُوا الله یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ اَقدامَکُمْ » و اعمال انسان باید خالص باشد. امّا اگر اعمال ما خالص نباشد. اصلاً و ابداً ارزشِ الهی و معنوی ندارد. بلکه گناهی هم بر آن مترتّب است اگر یک کاسب یا تاجر یا دکتر و یا غیره در کارهایش خلوص نداشته باشند، اعمالش باطل نیست ولی ثواب خلوص در کار نبوده است، و رشد معنوی پیدا نمی کند امّا اگر یک سپاهی یا ارتشی یا بسیجی و روحانی ( که کارهایش از جمله عبادت است و جهت الهی دارد .) خلوص
نداشته باشد هم عملش باطل است، و هم استکمال نمی‌یابد و در ضمن برای او گناه نوشته
می‌شود ای بسیجیان عزیز! بار سنگین جنگ بر دوش شما است. ای سربازان گمنام! مواظب باشید که نزد پیامبر اکرم(ص) و امام زمان(عج) نیز جزء گمنامان باشید هیچ افتخاری بالاتر از این نیست که روز قیامت گفته شود، بسیجی سرباز گمنام ولی الله اعظم(عج) است. پس افتخار بزرگی است که روز قیامت بسیجی را به صف محشر بیاورند و او را سرباز امام خمینی معرفی کنند.

چند سخن نسبت به آن‌هایی که از اوّل انقلاب و جنگ تا به حال نق می‌زدند تفرقه ایجاد می‌نمودند: امّا ای تفرقه اندازها! تا کی می خواهید رعب و وحشت ایجاد کنید ولی این را بدانید هیچ وقت با حیله تان پابرجا نخواهید ماند. این چند صباحی را که در این دنیا‌ی فانی می‌گذرانید لااقل یک شب هم به خودتان فکر کنید که مملکت چگونه بود پیش از انقلاب و حال را بنگر، نگویید که چرا جنگ را خاتمه نمی‌دهند صلح نمی‌کنند، جنگی که برای رضای خدا باشد و اسلام در آن حکومت داشته باشد صلح معنی ندارد چگونه به خودتان این جراُت را می‌دهید که تفرقه ایجاد می‌کنید و در مورد جنگ نق می‌زنید. شمایی که هنوز برای یک بار پا به جبهه نگذاشته‌اید جواب این همه شهید را چه کسی باید بدهد؟ جواب مفقودین و این همه خانمان سوزی را که باید بدهد؟ شما که آرزوی بی‌بندوباری در سر دارید تا خدا در این مملکت است به آرزویتان نخواهید رسید.

امّا چند وصیّت به پدر و مادر مهربانم: انشاءالله با شهید شدن من ( که اگر خدای قبول کند )‌ احساس ناراحتی به خودتان راه ندهید که خواست خدا همین را اقتضا کرده، امانتی را که چند وقتی در دستتان بود، بگیرد. همچون شهیدانی که به شهادت نایل گشتند امیدوارم که هر بدی نسبت به شما کردم و فرزند خوبی، برای شما نبودم مرا ببخشید و از خدا بخواهید قلم عفو بر جرائم اعمالم بکشد و امّا خواهران عزیزم! هیچوقت حجاب اسلامی را از خودتان رها مکنید، تا لطمه به خون شهدا نخورد، و شما با حجابتان خون شهیدان را همچون زهرا(س) حفاظت نمائید.

و امّا برادر عزیزم! انشاءالله احساس تنهایی نمی‌کنی و خواست خدای حق تعالی بود و راهم را تا توان و قدرت در بدن داری ادامه بده و فرزند خوبی در نبودِ من ( که نسبت به پدر و مادر نبودم ) باش. اگر آن‌ها را ناراحت کنی، خدا را ناراحت کردی و انشاءالله درست راهم
ادامه بده تا بتوانی دِین خود را نسبت به مملکت اسلامی و خون شهدا ادا‌ نمایی.

ای پروردگارم! به ناتوانی تنم و نازکی پوست بدنم و باریکی استخوانم ترحّمی فرمای. خدایا ! بیامرز، هر گناهی را که مرتکب آن شدم و هر خطایی را گرفتارش شدم.

از تمامی دوستان و آشنایان و از تمامی بسیجیان و از آن‌هایی که بدی از من دیده‌اند امیدوارم که مرا ببخشید.

والسلام
تیمور علی‌پور
۲۷/۵/۱۳۶۵

به گزارش فارس، سیدجلل حسینی کاپیتان پرسپولیس در تمام بازی های این فصل با لباسی که روی آن تصاویرشهدا نقش بسته شده بود، وارد زمین شد.

بازیکنان پرسپولیس روز گذشته نیز با لباس هایی که عکس شهدا حک شده بود، به تمرین پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا