مخلوطی طبیعی برای درمان آکنه

داروها و پمادهای موضعی زیادی هستند که برای درمان آکنه استفاده می‌شوند اما وقتی که متوجه می‌شوید آکنه شما نسبت به این درمان‌ها مقاوم است چه کار باید بکنید؟ در ادامه این مطلب را به نقل از سایت فوت و فن می‌خوانیم.

پروبیوتیک و جوش شیرین،‌ مخلوطی برای درمان آکنه
گاهی اوقات آکنه‌ها را باکتری کاندیدا ایجاد می‌کنند که در این صورت درمان سخت خواهد شد. کاندیدایی که بیش از حد بزرگ شده باشد با به هم ریختن فلور روده منجر به بیرون ریختن و ظاهر شدن آکنه می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای درمان این مشکل استفاده از پروبیوتیک است. پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که به بدن در استفاده از مواد مغذی و از بین بردن سموم و ضایعات کمک می‌کند. با سوخت‌گیری مجدد پروبیوتیک از باکتری‌های خوب در مجاری روده، می‌توان به بدن در داشتن عملکرد درست کمک کرد. مهم‌ترین پروبیوتیک‌ها لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و بیفیدوس بیفیدوباکتریوم هستند که می‌توانند سلامت بدن شخص را حفظ و پوست را سالم و شفاف و بدون عیب کنند.
چیزهایی که لازم دارید:
پروبیوتیک سرد
صابون طبیعی
جوش شیرین
قند و شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. قند باکتری کاندیدا را در سیستم بدن شما افزایش می‌دهد؛ یعنی دقیقاً همان چیزی که اصلاً لازمش ندارید. سعی کنید شیرینی، کلوچه، محصولات آرد سفید و میوه‌های خیلی شیرین را مصرف نکنید.
مصرف پروبیوتیک را آغاز کنید. شما می‌توانید پروبیوتیک را در فروشگاه‌های مواد غذایی سالم در یخچال پیدا کنید. دستوالعمل استفاده را درست همان طور که روی بطری نوشته شده دنبال کنید. معمولاً یک یا دو بار در روز کافیست. شما باید پروبیوتیک را با معده خالی بخورید تا بیشترین تأثیر مثبت را داشته باشد.
از صابون طبیعی استفاده کنید. سعی کنید صابون طبیعی که بدون رنگ، مواد معطر و نگهدارنده است پیدا کنید. صابون طبیعی حاوی مواد مغذی است که چربی پوست را از بین نمی‌برد. حتی می‌توانید خودتان صابون طبیعی درست کنید.
از حمام جوش شیرین استفاده کنید. سینک یا وان دستشویی را از آب گرم پر کرده و حدود ۲ قاشق غذاخوی جوش شیرین به آب اضافه کنید. بعد از این که صورت خود را با صابون طبیعی شست‌وشو دادید، محلول جوش شیرین را به عنوان تونر به صورت خود بپاشید. سپس، صورت خود را با ضربات ملایم یک حوله تمیز خشک کنید. جوش شیرین باکتری کاندیدا که به سیستم بدن شما و پوستتان حمله کرده است را می‌کشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا