ال کلاسیکو؛ برد قاطعانه رئال یا بازگشت باشکوه بارسا؟

معمولا نمی‌شود ال‌کلاسیکو دربی را در خلا بررسی و تحلیل کرد. این بازی مختصات خودش را دارد اما نسبت به حوادث قبل از خود بی‌تاثیر و مستقل نبوده و نخواهد بود.

بارسلونا با توجه به شکست تلخ مقابل یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا هواداران خود را از فتح سه‌گانه ناامید کرده و البته در لالیگا نیز امید زیادی به قهرمانی ندارد اما پیروزی در ال‌کلاسیکو دربی ممکن است لااقل طبق قوانین ریاضی این تیم و هوادارانش را به قهرمانی در لالیگا امیدوار کند.

قهرمانی در جام حذفی یا کوپادل‌ری البته اتفاق ساده‌ای نیست اما وقتی در یک فصل لالیگا و لیگ قهرمانان از دست رفته باشد، جام حذفی دیگر رنگ و بویی نخواهد داشت.

در آن سوی میدان رئال مادرید فقط جام حذفی را ندارد اما برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کوهی از انگیزه به نظر می‌رسد و البته قهرمانی در لالیگا نسبت به رئال مادرید در نزدیک‌ترین فاصله خود قرار گرفته است.

شاگردان زیدان برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا باید از سد تیم دوم شهر خود یعنی اتلتیکو مادرید عبور کنند و این کار سختی است. شاید بهترین واکنش نسبت به روزهای سخت پیش رو از سوی کاپیتان سرخیو راموس در رسانه‌ها منتشر شده که گفته است قهرمانی سخت است و برای رسیدن به آن باید سختی بکشند.

معمولا در آستانه ال‌کلاسیکو دربی بازار آمار و ارقام و مقایسه ستارگانی مانند مسی و رونالدو یا رودروی هم قرار گرفتن مربیانی همچون انریکه و زیدان داغ است اما پیش از پرداختن به اطلاعات و آمار به سراغ ابعاد پنهان ال‌کلاسیکو دربی می‌رویم که معمولا چندان زیر ذره‌بین مترجمان آسیایی قرار نمی‌گیرد.

سوت آغاز ال‌کلاسیکو هنوز به صدا درنیامده اما سوت آغازین یک جدال اقتصادی تمام عیار در دنیای فوتبال حرفه‌ای چند روزی است که شنیده شده است.حداقل ۴۰۰ بنگاه شرط‌بندی در جنوب شرق آسیا اگر تاثیری در نتیجه بازی نداشته باشند حاقل در میزان هیجان این دیدار جهانی کاملا مؤثر خواهند بود.

بیش از ۲۵۰ کمپانی کوچک و بزرگ برای حضور در فضای تبلیغاتی ال‌کلاسیکو دربی متشکل از تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، میدانی و دنیای مجازی وارد مبارزه تمام عیار شدند و البته در این میادین برای همه این شرکت‌ها فضای کافی وجود ندارد. اینجاست که رقابت بر سر دیده شدن هزینه نجومی به همراه خواهد داشت.

اسپانسرهای دو تیم رئال مادرید و بارسلونا خود را مستحق بیشترین حضور در فضای تبلیغاتی می‌دانند. به عنوان مثال روزنامه مارکا به عنوان حامی مالی استادیوم برنابئو هر ۵ دقیقه یک بار در تبلیغات دور زمین به صورت دیجیتال رؤیت خواهد شد و این دلخوری رسانه‌هایی همچون آس و اسپورت را به همراه خواهد داشت.

زیدان سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید بر این باور است که مردانش به راحتی برابر بارسلونا به یک پیروزی قاطعانه و تاریخی دست پیدا خواهند کرد و البته تاکید می‌کنند این جملات را به خاطر تقویت روحیه مردانش نمی‌گوید. او مدعی است برای دقیقه به دقیقه این بازی برنامه‌ریزی دارد.

در آن سوی میدان لوئیس انریکه سرمربی بارسلونا اصرار دارد به هواداران تیمش بفهماند که نباید ناامید باشند و همچنان می‌شود به قهرمانی در لالیگا فکر کرد. پیروزی در برنابئو می‌تواند آغاز دوران باشکوه انریکه باشد. حتی اگر لیگ قهرمانان از دست رفته باشد.

دو تیم تا کنون در لالیگا ۱۷۳ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند، در کوپادل‌ری ۳۳ بار رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند، ۶ بار در جامی موسوم به کوپادلالیگا با یکدیگر بازی کرده‌اند، ۱۲ بار در سوپرجام اسپانیا صف آرایی کرده‌اند، ۸ بار در لیگ قهرمانان اروپا مقابل یکدیگر بوده‌اند و البته ۳۳ بار در بازی‌های دوستانه و غیر رسمی با یکدیگر مواجه شده‌اند، در کل این دو تیم با احتساب بازی‌های دوستانه ۲۶۵ بار با هم بازی کرده‌اند که این ال کلاسیکودربی به این ترتیب، بازی شماره ۲۶۶ خواهد بود. در لالیگا اما ال کلاسیکودربی ۱۷۴ محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا